Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Parkbroms Stratus Cab -99 2,5l.

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
Duster340
Minivan

Parkbroms Stratus Cab -99 2,5l.

Har bytt allt och de funkar bra, men vill minska rörelsereserven I spaken.
Var ändras detta I mittkonsolen eller under?
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Parkbroms Stratus Cab -99 2,5l.

Hej,

Är det en justerskruv där bak vid bromsbackarna (tror det är det) så hade jag lossat framme vid hantaget så det är precis löst där och sedan dragit åt tills det spänns lite (så att det inte hänger löst). Därefter hade jag gjort grovjusteringen vid backarna tills det känns bra (hjulet ska kunna snurra fritt "något varv" om bilen är upphissad, spänn inte åt för mycket), vet inte den exakta inställningen för Stratus. Det finns nog ett justeringshål där man kan komma åt med en mejsel och vrida skruven, en del bilar har det bakom bromsen och en del framifrån genom bulthålen genom bromsskivan och navet. Vill minnas att det är bakom genom en gummiplugg hos Stratus.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Duster340
Minivan

Ute vid hjulen är Inga problem men de är vid spaken jag undrar om de finns någon justering, jag vill att den ska ta tidigare. Finns de möjligen någon sprängskis ev?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Hej,

Det kan man justera ute vid hjulen och jag tror att det är den rekommenderade justeringen, sedan kan man även justera vid spaken men det är mest för att släppa efter vid byte av backarna, men det går även att spänna. För att komma åt vid spaken så behöver du lossa mittarmstödet, sitter stjärnskruvar om du öppnar locket. Du kommer även behöva lossa kontakter till spaken till växellådan och lite annat eftersom du har automat.

Hur många klick tar den på, om du står i en backe/lutning?

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar