Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

'Nyckelmetoden' hur fungerar den

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
harley76
Station Wagon

'Nyckelmetoden' hur fungerar den

Har en CGV -03 där motorlampan lyser.
Läser på olika ställen om hur man ska få fram felkoden men
av någon anledning lyckas jag inte (kan vara så att jag helt
enkelt inte förstår hur nyckelmetoden går till).
Vore tacksam för en enkel förklaring :D
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: 'Nyckelmetoden' hur fungerar den

Hej, vrid tändningen ON-OFF-ON-OFF-ON där du avslutar i ON läge, sedan visas felkoderna i displayen, finns det inga felkoder så visas "done" men eftersom motorlampan lyser så bör det komma upp någon P-kod. Håll alla dörrar stängda medan du kör diagnosen.

Tips: Vrid inte nyckeln för fort, men heller inte för sakta, inom 5 sekunder.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
harley76
Station Wagon

Hej,
Provade att med stängda dörrar 'ON-OFF-ON-OFF-ON' och tripmätaren
visar 0,0 ........ är jag helt befriad från intelligens eller vad händer?

Med andra ord så lyckas jag inte få ovanstående att fungera, har provat
att vara snabb, långsam eller något mitt emellan utan framgång.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Hej,

Vrider du hela vägen till läget före startmotorn?

Mvh

Bild
Användarens profilbild
harley76
Station Wagon

Ja, jag vrider hela vägen.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Hej igen,

Det var konstigt, det brukar alltid fungera och finns det inga koder att visa så ska texten "done" visas. Men då motorlampan lyser på din bil så ska det finnas felkoder som sagt.

På tändningslåset så finns det 5 olika lägen, det läge där du kan ta bort nyckeln och vrider du mot dig så kommer du till ACC-läget vilket betyder tillbehörsläge där endast en del utrustning får ström, detta kan användas för exempelvis stereon. Vrider du istället framåt så finns det 3 ytterligare lägen, det första är AV det andra är PÅ-läget som ger ström till allt i bilen och det sista är endast för startmotorn. Prova vrid mellan PÅ-läget och hela vägen tillbaks till läget där man kan ta bort nyckeln (om du inte redan gjort det), prova annars endast ett steg tillbaka till AV-läget.

På en del andra modeller av Chrysler, samt tidigare årsmodeller, så har det fungerat med att man håller inne TRIP/RESET och vrider på tändningen samtidigt som man fortsätter hålla inne TRIP/RESET i några sekunder, sedan släpper man TRIP/RESET-knappen och trycker lätt en gång till på den, men detta är främst för Voyager 98-00 tror jag. Andra metoder kan vara att man bara håller inne TRIP/RESET och vrider på tändningen och släpper knappen direkt, men ofta är detta endast en självdiagnos för mätarhuset men jag tror att någon modell visade felkoder på detta sätt.

Mvh

Bild
Skriv svar