har nyss köpt mig en chrysler voyager -02a
Sitter orginal cd,radio,kassett men cdn verkar inte fungera då där står error(tror att där sitter en skiva i) som inte går ut eller igång.
Tänkte byta ut stereon men hur får jag ut den??
Tacksam för svar hur jag byter ut stereon eller får rätt på orginal cdn.
Mvh
orginal stereo i voyager-02
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Annons
Re: orginal stereo i voyager-02
Hej, ERROR visas främst om det är något fel på skivan, konstigt dock att den inte går få ut, det kanske är något internt fel i så fall. Hade du fått ut skivan så hade du kunnat prova med en annan skiva som du vet fungerar. Prova och se om skivan går ut om du har bilen avstängd, om din stereo har en sådan funktion så att eject-funktionen fungerar med avstängd bil.
Stereon sitter åtkomligt om man plockar bort plasten som går runt stereon, AC-panelen osv., man får vara försiktig så att den inte spricker. Det sitter kanske någon skruv också, kolla vid förvaringsutrymmet längst ner. Har du en separat förstärkare i bilen (Infinity-system) så behöver man aktivera denna om man konverterar till en annan stereo, annars är det i princip som vanligt, man behöver en plastram som fyller upp utrymmet som originalstereon tar (1,5-din höjd) om man köper en vanlig 1-din stereo, sedan är det kablage från bilens original kabelhärva till ISO på stereon, detta kan man köpa plug-n-play om man letar lite, eller en kontakt som passar i bilens kablage och en till stereons, så skarvar man ihop dessa. Det man aldrig bör göra är att skarva direkt i bilens kabelhärva, det bästa är att behålla den original (tycker jag). Har man den separata förstärkaren så kan man aktivera denna via reläet i motorrummet, som heter NBS Name Brand Speaker, förslagsvis genom att dra en kabel till reläet och fram till stereon (någon anslutning på stereon som fungerar som "remote" och aktiveras samtidigt som stereon).
Det finns även stereos som är helt och hållet plug-n-play (så gott som), dessa kostar 3-4 tusen och har samma fysiska storlek som original. Det går ej att montera en 2-din storlek då dessa är större och man behöver då såga och modifiera en hel del i panelen.
Mvh
Stereon sitter åtkomligt om man plockar bort plasten som går runt stereon, AC-panelen osv., man får vara försiktig så att den inte spricker. Det sitter kanske någon skruv också, kolla vid förvaringsutrymmet längst ner. Har du en separat förstärkare i bilen (Infinity-system) så behöver man aktivera denna om man konverterar till en annan stereo, annars är det i princip som vanligt, man behöver en plastram som fyller upp utrymmet som originalstereon tar (1,5-din höjd) om man köper en vanlig 1-din stereo, sedan är det kablage från bilens original kabelhärva till ISO på stereon, detta kan man köpa plug-n-play om man letar lite, eller en kontakt som passar i bilens kablage och en till stereons, så skarvar man ihop dessa. Det man aldrig bör göra är att skarva direkt i bilens kabelhärva, det bästa är att behålla den original (tycker jag). Har man den separata förstärkaren så kan man aktivera denna via reläet i motorrummet, som heter NBS Name Brand Speaker, förslagsvis genom att dra en kabel till reläet och fram till stereon (någon anslutning på stereon som fungerar som "remote" och aktiveras samtidigt som stereon).
Det finns även stereos som är helt och hållet plug-n-play (så gott som), dessa kostar 3-4 tusen och har samma fysiska storlek som original. Det går ej att montera en 2-din storlek då dessa är större och man behöver då såga och modifiera en hel del i panelen.
Mvh
Två pluggar högst upp på plasten som du tar bort, bakom dessa är två skruvar som ska bort. Längst ner finns två skruvar. Har du något platt att bända av plasten med är det bra men går med annat också men som avenger skrev så ta det försiktigt. När väl ytterplasten är av är det lätt att se vad som ska skruvas för att få ut stereon
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Hej
Tack för svaren.
När jag skulle testa stereon när jag kom hem när jag hadde köpt bilen så kunde jag inte få in egen cd skiva, står bara cd error.
Ska undersöka det bättre idag.
Annars blir det annan stereo.
Mvh
Tack för svaren.
När jag skulle testa stereon när jag kom hem när jag hadde köpt bilen så kunde jag inte få in egen cd skiva, står bara cd error.
Ska undersöka det bättre idag.
Annars blir det annan stereo.
Mvh
Någon som inhandlat en sådan där 1,5 din stereo med nästan ALLT inbyggt och passar orginal.
Finns på de flesta sidorna och kostar runt 3,5-4000:-???
Finns på de flesta sidorna och kostar runt 3,5-4000:-???
Minns att det var någon medlem på forumet (tror jag) som köpt en sådan, men när detta var kommer jag tyvärr inte ihåg. Det kan även ha varit så att man blir tvungen att aktivera förstärkaren fastän man har en sådan stereo, men de passar bra in designmässigt då de efterliknar original.
Mvh
Mvh
Dom har väl också aux och dylikt. Det e ju inte fel:-)
Voyager V6 -04
Aa det sitter nog både USB, minneskortuttag, AUX, Bluetooth osv., samt GPS med mera. Men vill man främst ha AUX, USB osv. för att t ex. använda Spotify så duger det nog bra med en billigare 1-din universal, men visst är det kul att ha så nära originaldesign som möjligt.
Mvh
Mvh
Har testat idag igen att få igång cdn men något fel är det på den då den bara typ matar fast det inte går i en skiva.Måste va en redan i den som inte vill som jag vill.
blir att skaffa en annan stereo.
tack för svaren
mvh
blir att skaffa en annan stereo.
tack för svaren
mvh
Det kanske är någon funktion som stör utmatningen om du har tändningen i ON-läge, prova om stereon har funktionen att mata ut skivor när bilen är avstängd, då är det enbart CD-utmatningen och ingen "läsning" av skivan som kan störa, det kanske fungerar, men det låter konstigt. Mvh