Tjaba.
Jag har fått ett konstigt oljud i bakvagnen på Vojjen. Det låter som mekaniskt raspande men backsensorn kan ge samma raspande oljud när backen läggs i har jag märkt. Det kommer och går och är inte beroende av hastighet eller broms för att låta. Det enda jag kan tänka mig är backsensorn eftersom dessa små senorser har ergat sönder under åren och lever sitt eget lilla liv när backen läggs i. Det hela började efter en automattvätt och har sen kommit och gått under några dagar. Är det ström till dessa sensorer även när driven är i?
Nån som har ett bättre förslag på vad som kan orsaka detta oljud? Hur kan man koppla ur backsensorn?
Grand Voyager 2005.
Oljud i bakvagnen. Tror på backsensorn. Grand Voyager 2005
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Oljud i bakvagnen. Tror på backsensorn. Grand Voyager 2005
Senast redigerad av Avenger den tis 16 dec 2014, 13:10, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: La till bilmodell och årsmodell samt flyttade tråden till Voyager-kategorin, mvh
Anledning: La till bilmodell och årsmodell samt flyttade tråden till Voyager-kategorin, mvh
Chrysler Grand Voyager -05
Annons
Re: Oljud i bakvagnen. Tror på backsensorn. Grand Voyager 20
Kan ha hittat det själv.
Hittade en splittad kabel i stötfångaren bak som jag tror hör till backsensorn. Drog isär den och torkade bort vattnet mellan ledningarna (som var blottade) och sen var ljudet borta...
Har som sagt inte kunnat identifiera om det är ett elektriskt oljud eller ett mekaniskt.
Hittade en splittad kabel i stötfångaren bak som jag tror hör till backsensorn. Drog isär den och torkade bort vattnet mellan ledningarna (som var blottade) och sen var ljudet borta...
Har som sagt inte kunnat identifiera om det är ett elektriskt oljud eller ett mekaniskt.
Chrysler Grand Voyager -05
Skumt:-)
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Det kanske var sensorn som knattrade eller nåt, fast det kanske är omöjligt om det var ett högt ljud.