Hej alla.
Har en Cheva Trailblazer 04 och där säger instrumentpanelen att vänster passagerardörr inte är stängd vilket får till följd att innerbelysningen är tänd hela tiden.Det står left door ajar open.Har en känsla av att det kanske är fuktrelaterat.Jag undrar vet någon hur det funkar.Det finns ingen synlig dörrkontakt.Alla svar emottages tacksamt.
Vilja
Innerbelysning cheva trailblazer 2004
Innerbelysning cheva trailblazer 2004
Senast redigerad av Avenger den tis 17 feb 2015, 19:20, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: La till bilmodell i rubriken / mvh
Anledning: La till bilmodell i rubriken / mvh
Annons
Re: Innerbelysning cheva trailblazer 2004
Hej, tror att kontakten sitter i dörrlåset (låshuset) på dörrsidan om det inte sitter en vanlig kontakt. Vet inte hur enkelt eller svårt det är men det kanske är värt att demontera allting och inspektera hur det ser ut, ifall man kan åtgärda glappet själv.
mvh
mvh
Tack för svaret.det lär ju isåfall bli att ta bort dörrsidan antar jag.är väl inget man direkt längtar efter.alltid pyssligt med inredningsdetaljer.hoppas någon på forumet har varit med om samma elände och kan säga exakt hur man går tillväga på enklast sätt
Hej igen.
Gissar på att det är samma princip som de flesta bilar, då behöver innerdörrpanelen bort (här gäller det att vara försiktig så att inte plasten spricker, dock brukar alltid något clips gå sönder tyvärr), sedan dra bort ev. skyddsplast som är tejpad eller monterad med butylband eller liknande klet. För att få bort låshuset så behöver man koppla dän metallstagen från handtagen och låset samt en eller flera elkontakter. Metallstagen kan vara riktigt krångliga men det kanske är smidigt på Trailblazer.
Jag hade nog försökt spraya elektronikspray för att säkerställa att felet är där innan man börjar skruva, försöka få det att fungera en kort stund. Det är inte säkert att det går att diagnostisera på det sättet men värt ett försök.
Om felet visar sig vara där så hade jag köpt ett begagnat låshus ifall man inte får det gamla att funka, dock är det alltid en chansning med begagnat vad gäller sådana fel, vet inte om det är ett vanligt fel på Trailblazer, annars hade det nog inte varit nån fara med ett låshus från någon bilskrot.
Trevlig kväll.
Gissar på att det är samma princip som de flesta bilar, då behöver innerdörrpanelen bort (här gäller det att vara försiktig så att inte plasten spricker, dock brukar alltid något clips gå sönder tyvärr), sedan dra bort ev. skyddsplast som är tejpad eller monterad med butylband eller liknande klet. För att få bort låshuset så behöver man koppla dän metallstagen från handtagen och låset samt en eller flera elkontakter. Metallstagen kan vara riktigt krångliga men det kanske är smidigt på Trailblazer.
Jag hade nog försökt spraya elektronikspray för att säkerställa att felet är där innan man börjar skruva, försöka få det att fungera en kort stund. Det är inte säkert att det går att diagnostisera på det sättet men värt ett försök.
Om felet visar sig vara där så hade jag köpt ett begagnat låshus ifall man inte får det gamla att funka, dock är det alltid en chansning med begagnat vad gäller sådana fel, vet inte om det är ett vanligt fel på Trailblazer, annars hade det nog inte varit nån fara med ett låshus från någon bilskrot.
Trevlig kväll.
Tack för det svaret.Jag får börja som du sa med nån typ av elektronikspray samt vänta lite till vädret blir bättre utifall det skulle vara något fuktrelaterat krångel.Man hoppas ju på det bästa..
Tack än en gång
Tack än en gång