Missljud i Trans sport -04 versatrack
Missljud i Trans sport -04 versatrack
Jag köpte nyligen en Trans sport, när man har kört en bit (brukar krävas 1,5-2mil) så uppstår ett morrande oljud när man svänger i korsningar. Det låter som att det kommer bakifrån. Vad kan detta vara??
Annons
Re: Missljud i Trans sport -04 versatrack
Hej!
Det kan vara diffen där bak, ny olja kan eventuellt minska oljudet/lösa problemet, dock är oljan väldigt dyr att köpa. Minns att det skrivits här på forumet om en annan olja, men kommer tyvärr inte ihåg vilken tråd det var i.
mvh
Det kan vara diffen där bak, ny olja kan eventuellt minska oljudet/lösa problemet, dock är oljan väldigt dyr att köpa. Minns att det skrivits här på forumet om en annan olja, men kommer tyvärr inte ihåg vilken tråd det var i.
mvh
Ja, vanligt problem med versatrak och man åtgärdar genom att byta olja och köra i åttor för att få den att jobba in ordentligt mellan lamellerna. Jag har Royal Purple Synchromax i min, andra har också använt det med bra resultat. Om det är att rekommendera vet jag inte, när jag köpte min AWD så var det med antagandet att versatraken var körd eftersom man hade kört en bit utan någon olja alls så det var ett långskott för att testa.
Var köper du den oljan??sverker skrev:Ja, vanligt problem med versatrak och man åtgärdar genom att byta olja och köra i åttor för att få den att jobba in ordentligt mellan lamellerna. Jag har Royal Purple Synchromax i min, andra har också använt det med bra resultat. Om det är att rekommendera vet jag inte, när jag köpte min AWD så var det med antagandet att versatraken var körd eftersom man hade kört en bit utan någon olja alls så det var ett långskott för att testa.