Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

TS -99 Airbag lampa

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
transsport99
Station Wagon

TS -99 Airbag lampa

Vet att TS har lite skumma saker för sig med varningslampor som lyser i tid otid!
På min 99:a brukar engine check lysa ibland men det är ok!
Men airbaglampan lyser helt plötsligt ibland, undrar varför och vad kan man göra!
Vad säger besiktningen om den skulle passa på att lysa just då(den är väldigt random)
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: TS -99 Airbag lampa

Hej,

Det är numera en tvåa på besiktningen om airbaglampan lyser (sedan några år tillbaka), men även om det inte varit det så är airbagsystemet mycket viktigt för säkerheten så det bör alltid vara felfritt.

Har du märkt om felet uppstår när du svänger? Det kanske är kontakten till krockkudden i ratten som är dålig, kolla isf om knapparna på ratten och/eller tutan också slutar fungerar.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem

Jag har som tur är inte haft några problem med det själv, men jag har läst på div forum att ett vanligt fel är glapp i kontakterna under framsätena som går till sidokrockkuddarna.
Användarens profilbild
transsport99
Station Wagon

Avenger skrev:Hej,

Det är numera en tvåa på besiktningen om airbaglampan lyser (sedan några år tillbaka), men även om det inte varit det så är airbagsystemet mycket viktigt för säkerheten så det bör alltid vara felfritt.

Har du märkt om felet uppstår när du svänger? Det kanske är kontakten till krockkudden i ratten som är dålig, kolla isf om knapparna på ratten och/eller tutan också slutar fungerar.

mvh
Ok ska kolla! Tackar
Användarens profilbild
transsport99
Station Wagon

sverker skrev:Jag har som tur är inte haft några problem med det själv, men jag har läst på div forum att ett vanligt fel är glapp i kontakterna under framsätena som går till sidokrockkuddarna.

Ja det låter ju troligt men kanske knepigt att åtgärda!

//Niklas
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Om det är kontakterna under stolarna (vanligt fel på många bilmodeller) så kan du göra rent metallytorna, försök "slipa" så att ev. beläggning försvinner samt spraya lite el-spray. Kolla även så att det inte glappar på så sätt att det inte går att rengöra, då får du se hur metallstiften är böjda osv.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar