Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Automatisk bagage öppnare voyager 3.3l 02

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
Wibbe77
Station Wagon

Automatisk bagage öppnare voyager 3.3l 02

Tjena
Nybliven voyager ägare tänkte kolla med er kunniga
personer.
Grejen är den att jag har automatisk bagage öppnare
Men det fattas ett stag från luckan och öppna / stänga saken. Vad heter den hur ser den ut.
Mvh Pierre
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Automatisk bagage öppnare voyager 3.3l 02

Tjena och grattis till nya bilen!

Menar du el-baklucka, som kan öppna och stänga sig helt själv, eller tänker du på en öppnare som bara "klickar" upp luckan och sen får man höja och stänga den själv?

Tror dock att du syftar på förstnämnda och är det då staget till motorn och luckan som är borttaget? Kan det vara något fel på el-motorn eller något annars i så fall, varav tidigare ägare demonterat detta?

Saknas även knappen som öppnar den automatiska el-bakluckan (bör finnas flera stycken, en i taket vid färddatorn, en på fjärrdosan samt en på insidan vid bakluckan (tror jag)) eller är det knappen/handtaget som saknas (som öppnar luckan manuellt)?

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Wibbe77
Station Wagon

Som det verkar så funkar motorn till luckan har dock bara testat via nyckeln och då går själva armen upp och ner så det är bara själva staget som saknas.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Hej igen!

Sa tidigare ägare någonting om varför det saknas? Ifall det är något fel i övrigt eller bara staget. Har du ev. en bild hur det ser ut?

Kolla runt hos bildemonteringarna om de har den del du söker eller om de kan demontera det åt dig.

Hittade en helt ny arm/stag på ebay.com (dock tror jag att du enbart behöver "armen" på staget om jag uppfattat det korrekt, men det verkar inte som att man kan köpa den separat om det ska vara nytt), här är länken (priset är ca 1700:- kr med alla avgifter vilket nog är i översta lag):

http://www.ebay.com/itm/01-08-Chrysler- ... e7&vxp=mtr

Bästa alternativet är nog en bilskrot vad gäller priset.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Wibbe77
Station Wagon

Nej vet ej varför just det staget saknades men jo det
Är bara det staget som saknas jo får kolla runt lite på olika skrotar, nytt för 1700 känns lite overkill med tanke
på det bara är staget jag saknar. Men nu vet jag vad jag letar efter kanon
Tackar så mycket för hjälpen
Mvh Pierre
Skriv svar