Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Ram 1500 2004 inredning

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
krille_evolve
Station Wagon

Ram 1500 2004 inredning

Har köpt mej en ram men gillar inte färgen på intreören. Så den ska bytas! Är det rimligt att skaffa facelift inredningen och passar den? typ 2006-
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Ram 1500 2004 inredning

Hej!

Grattis till nya bilen!

Får jag gissa så tror jag att det kan bli lite problem med passformen på facelift 2006 och framåt i en årsmodell 2004, hur mycket tänker du byta ut?

Vet inte vad du har för färg nu, men att beställa hem vissa delar lackerade (såsom Rumble Bee fast den färg du föredrar) och sedan skräddarsydda överdrag till sätena hade nog varit snyggt då det gör en hel del.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
krille_evolve
Station Wagon

Vad tänkte du på för passform! tänkte byta hela panelen o allt! är väl samma kaross bara annan front på den va?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Jag uttryckte mig lite fel, den fysiska passformen är nog inga problem men tror att det krävs en del modifikationer vad gäller fästen och ev. kablage osv., det går nog inte så enkelt som "plug-n-play", men man vet aldrig, har inte lyckats hitta någon information om det.

För att det ska bli enhetligt så behöver man också byta ut allting så att det går i samma stil, dörrpaneler osv.

Mvh

Bild
Användarens profilbild
krille_evolve
Station Wagon

jo planen är att hitta en komplett inredning! Elen oroar jag mej inte så mkt för! det brukar ordna sej!
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Tror det blir hemskt dyrt med allting såsom instrumentpanel (komplett alla funktioner där bakom), dörrpaneler, övriga paneler, stolar, soffa osv.? =(

Men skulle man hitta allting komplett till ett bra pris så är det givetvis värt ett försök tycker jag.

En bilskrot, lämpligtvis här i Sverige eller Europa, som kan frakta delarna (eller om man hämtar själv här i Sverige) till ett bra pris är nog det bästa. Eller om man kan dela containerfrakt med någon som samtidigt tar hem andra delar/bil/bilar från USA.

Mvh

Bild
Skriv svar