Hej, Jag har en Trans Sport som batteriet är urladdat på men jag kan starta den med start-kablar och bilen går bra ...
tills...den blir varm för då klickar det till 2 gånger och mätarna i instrumenthuset rycker till och då dör den.....
sedan går det inte att starta den igen ,,,,,allt är dött och inte någon ström alls kvar och det konstigaste av allt:
Nu går det inte att starta bilen eller ladda batteriet alls med start-kablar.
Det gnistrar inte ens när man sätter dit start-kablarna (det brukar det ju alltid göra lite)
utan man måste vänta tills motorn kallnar (ca 4-5 timmar) innan man kan starta igen.
Någon som har några funderingar om fenomenet? Hör av er!
Chevrolet TS - Startar men dör sen
Annons
Re: Chevrolet TS - Startar men dör sen
Låter mycket märkligt, men urladdat batteri kan ge konstigt beteende. Man skulle kunna misstänka att generatorn slutar ladda, t.ex. att den blir överbelastad av att batteriet är bara en stor last. Det du skulle kunna prova är att helt koppla ur batteriet och köra på startkablar från ett externt batteri men då är det givetvis extremt viktigt att isolera pluskabelskon ordentligt så att den inte kan komma emot någonting.
Re: Chevrolet TS - Startar men dör sen
Jag hade ett liknande problem på en 02-as TS. Fick byta alla tre givarna på vevaxel och kamaxel sen blev jag fri problemen med att den kunde dö och ej starta förrän den kallnat eller 4-5 timmar senare. Mycket frustration med en massa felsökningar och byten av delar innan rätt del blev bytt.