Radion har låst sig på MV bandet, Den söker på mellanvåg, men det är allt som händer. Inga lampor lyser på displayen till A/C`n. Är det nån ide att försöka laga nåt sånt där eller är det bara att köpa nytt på skroten. Jag har radio med CD i förresten. Har inte kollat om CD eller bandare funkar.
Tacksam för svar. MVH. Rolf
Chrysler 300M 2001 Radio och display till A/C ur funktion
Annons
Re: Chrysler 300M 2001 Radio och display till A/C ur funktion
Hej!
Prova först att återställa allting genom att lossa batteriet en stund, men se till så att du har radiokoden tillgänglig om stereon kräver en kod vill säga.
Panelen för klimatkontrollen är troligen defekt vad gäller belysningen, du kan försöka laga det själv med nya lampor eller lämna in enheten, men det är inte säkert att det fungerar.
Stereon verkar ha låst sig vilket kanske kan fixas om du lossar batterikabeln.
Mvh
Prova först att återställa allting genom att lossa batteriet en stund, men se till så att du har radiokoden tillgänglig om stereon kräver en kod vill säga.
Panelen för klimatkontrollen är troligen defekt vad gäller belysningen, du kan försöka laga det själv med nya lampor eller lämna in enheten, men det är inte säkert att det fungerar.
Stereon verkar ha låst sig vilket kanske kan fixas om du lossar batterikabeln.
Mvh
Tack för svaret, jag hittade några lampor i handskfacket som passade till A/C panelen. Bytte alla, men ingen skillnad. Det kan ju vara gamla trasiga lampor som låg där, det vet man ju aldrig. Jag har coden till radion, så jag ska gå ut och koppla från batteriet en stund.
MVH. Rolf
MVH. Rolf
Nu har jag provat att koppla ifrån batteriet, men ingen förändring. Jag har bara ägt bilen i 4 dagar, så jag håller på att lära mig hur allt fungerar, (eller inte fungerar) 
Det måste väl gå att bara kasta skiten och sätta i en vanlig stereo, men det kanske blir massa krångel med kablarna.
Hej igen,
Ja tyvärr låter det som att både stereon och A/C-panelen är defekt, dock kan det ju ha varit defekta lampor som låg där som du sa, så att den skulle behöva helt nya för att belysningen ska funka igen.
Det finns plastramar och konverteringskit att köpa online så att man kan byta till en stereoenhet med standard 1-din storlek, dock kommer du nog behöva aktivera slutsteget i bilen för att få ljud från högtalarna om du har Infinity-systemet i bilen, vilket det troligen är i en 300M som ska vara en lyxig stor bil.
Mvh
Ja tyvärr låter det som att både stereon och A/C-panelen är defekt, dock kan det ju ha varit defekta lampor som låg där som du sa, så att den skulle behöva helt nya för att belysningen ska funka igen.
Det finns plastramar och konverteringskit att köpa online så att man kan byta till en stereoenhet med standard 1-din storlek, dock kommer du nog behöva aktivera slutsteget i bilen för att få ljud från högtalarna om du har Infinity-systemet i bilen, vilket det troligen är i en 300M som ska vara en lyxig stor bil.
Mvh