Hej all kunniga!
Var med om en liten rolig sak idag på en långkörning med min trailblazer (2003).
Motorlampan tändes under gaspådrag så jag stannade till och köpte en OBDII/EOBD (eller va den nu heter) läsare och kopplade in, men fick ingen kontakt med datorn i bilen.
Testade senare när jag kommit fram till målet med en professionell testare kopplad till en dator men samma resultat där, den fick ingen kontakt med datorn.
Så min undran just nu är om någon annan varit med om samma sak eller om man behöver ge extra kräm till läsaren, eller om det finns något annat sätt att få fram felkoder utan någon läsare?
Vill nämligen minnas att man kan få fram felkoder i färddatorn om man kör någon kombo med nyckel och gaspedal…
ROCK N' ROLL!!
Felsökning Trailblazer -03:a
Felsökning Trailblazer -03:a
Rockabilly Rebel
Folka Golf 1988
Cheva S-10 1996
Cheva Colorado 2005
Cheva Trailblazer 2002
Cheva Trailblazer 2003
Folka Golf 1988
Cheva S-10 1996
Cheva Colorado 2005
Cheva Trailblazer 2002
Cheva Trailblazer 2003
Annons
Re: Felsökning Trailblazer -03:a
Hej!
Har OBD-porten någon ström?
Kolla så att alla säkringar är hela, tror att OBD-porten delar säkring med några andra funktioner, möjligtvis 12v-uttaget, fast det kanske inte stämmer på just Trailblazer, minns inte riktigt.
Tror tyvärr inte att du kan få ur koderna utan en extern läsare. Du kanske har blandat ihop det med servicelampan, att man kan återställa den genom en liknande metod?
P.S., har du fyra Chevrolet som det står i signaturen? =) Du borde ju ställa upp dem i en lineup och ta en grym bild
Mvh
Har OBD-porten någon ström?
Kolla så att alla säkringar är hela, tror att OBD-porten delar säkring med några andra funktioner, möjligtvis 12v-uttaget, fast det kanske inte stämmer på just Trailblazer, minns inte riktigt.
Tror tyvärr inte att du kan få ur koderna utan en extern läsare. Du kanske har blandat ihop det med servicelampan, att man kan återställa den genom en liknande metod?
P.S., har du fyra Chevrolet som det står i signaturen? =) Du borde ju ställa upp dem i en lineup och ta en grym bild
Mvh
Okej, jag får undersöka säkringarna för det är helt dött i OBD:N.
Nej jag har tyvärr bara 03:an nu
Det är bara en lista över vad jag ägt.
Nej jag har tyvärr bara 03:an nu
Det är bara en lista över vad jag ägt.
Rockabilly Rebel
Folka Golf 1988
Cheva S-10 1996
Cheva Colorado 2005
Cheva Trailblazer 2002
Cheva Trailblazer 2003
Folka Golf 1988
Cheva S-10 1996
Cheva Colorado 2005
Cheva Trailblazer 2002
Cheva Trailblazer 2003
Då måste det nästan på vara en säkring som har gått om den inte ger någon ström överhuvudtaget.
Grymma bilar i alla fall!
Grymma bilar i alla fall!
- SilverSurfan
- SUV
Har anv OBDII från Teknikmagasinet utan problem på farsans Trailblazer -02.
Anv appen Torque pro för att se felkoder.
OBDII blinkar rött (tror jag) så fort den sitter i uttaget och grönt när den har kontakt med telefonen. Iphone kan vara lite tröga och behöver ibland flera försök.
Anv appen Torque pro för att se felkoder.
OBDII blinkar rött (tror jag) så fort den sitter i uttaget och grönt när den har kontakt med telefonen. Iphone kan vara lite tröga och behöver ibland flera försök.
Nissan Titan 5.6L V8 4x4 -06. Tillverkas i Usa, säljs endast i Usa, vanlig i Usa men räknas ändå inte som Usa-pickis.. http://www.garaget.org/?car=374771&image=3616573
Jag använder någon kina obdläsare till min trailblazer 04 och det fungerar utan problem.Är kanske som andra antyder här nått strömkajko till uttaget.
Vilja
Vilja
Ja det var ström till uttaget som saknades, sen anledningen till lampan var att termostaten inte arbetade riktigt som den skulle, men det släppte av sig själv bara någon dag senare.
Rockabilly Rebel
Folka Golf 1988
Cheva S-10 1996
Cheva Colorado 2005
Cheva Trailblazer 2002
Cheva Trailblazer 2003
Folka Golf 1988
Cheva S-10 1996
Cheva Colorado 2005
Cheva Trailblazer 2002
Cheva Trailblazer 2003