Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Voyager 07 diesel - hoppande spännrulle

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Tompa_H
Minivan
Inlägg: 33
Blev medlem: mån 23 mar 2015, 12:39

Voyager 07 diesel - hoppande spännrulle

Hej

Jag fick köpt mig en grand voyager tidigare i våras för min växande familj. Vi är nu sex stycken. Fantastiskt smidig bil med stow n go.

Jag har nu haft bilen på motorolja- och automatlådaoljebyte samt spolning av lådan.

Nämde för mekanikern att den låter lite slamrigt vid tomgång och han hittade vad det var. Det sitter en rem (generatorrem?) på höger sida i motorn (körriktning).
Den verkar sitta på tre rullar, varav den längst ner hoppar upp och ner som tokig när man tittar på den. Misstänkt att det är någon fjäder som är slapp. Är detta ett besvärligt byte? Hur mycket behöver man plocka ner? Byter man rem samtidigt kanske? Något mer?

Voyager 2007 diesel.
Senast redigerad av Avenger den ons 05 aug 2015, 13:18, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: La till motormodell i rubriken och texten (diesel) / mvh
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14783
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Voyager 07 diesel - hoppande spännrulle

Vet tyvärr inte hur det ser ut på dieselmodellen men på bensinaren är det enkelt att komma åt genom att lossa framhjulet på passagerarsidan och därefter demontera innerskärmen.

P.S., kolla runt på flera olika ställen efter en ny rulle, det kan löna sig ekonomiskt, fast den kanske är billig även hos en aukt. handlare.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Tompa_H
Minivan
Inlägg: 33
Blev medlem: mån 23 mar 2015, 12:39

Re: Voyager 07 diesel - hoppande spännrulle

Toppen, tackar!
Skriv svar