Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Chrysler Voyager fyrcylindrig -1995 startar inte!

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Lärkan
Station Wagon

Chrysler Voyager fyrcylindrig -1995 startar inte!

Bil: Chrysler voyager 1995 fyrcylindrig (tror att det är förgasare) manuell. IMS= handikappanpassad.

Fick bränslestopp och tankade i 8 liter men den startar inte ändå. Däremot börjar varningsblinkerts att blinka då batteriet får lite ström. Misstänker att bränslepumpen sagt upp sig. Relä tickar då jag slår på tändningen och säkringen hel. Pumpen låter ej då jag slår på tändningen men däremot då jag stänger av tändningen. Märkligt! :o

Någon som förstår vad som är fel och OM det är bränslepumpen, måste jag montera ner tanken då? :?:

Tacksam för hjälp!! Mor o far tar sig ingenstans nu..... :cry:
Senast redigerad av Avenger den mån 17 aug 2015, 10:54, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: La till motorstorlek och årsmodell i rubriken / mvh
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Chrysler Voyager fyrcylindrig -1995 startar inte!

Hej,

Det är en insprutningsmotor i den årsmodellen (2.5 liters om ni har en fyrcylindrig motor), läs mer om bilmodellen på Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Dodge_Caravan

Ang. varningsblinkersen så kan det uppstå konstiga "el-fel" om batteriet får för låg spänning, exempelvis om ni provat köra den många gånger på startmotorn.

Snurrar motorn igång med startgas i insuget? Får den gnista?

Jag tror tyvärr att man behöver montera ner tanken för att byta ut pumpen, dock vet jag inte hur det ser ut på en handikappanpassad bil undertill, ifall det gjorts några ändringar just där vid tanken.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar