Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

service på grand voyager 06

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Magnus200
Minivan

service på grand voyager 06

hej

dags för service på bilen, den har rullat ca 21700 mil, och intervallet på den skall tyligen vara 1200 mil så det är dags nu.
någon som vet vad som skall bytas vid denna service, jag pratade med en person på en firma som har agenturen på Chrysler och han sa att det var en service som kan liknas med en service på 4800 mil, alltså "säger han", olja och oljefilter, luftfilter,och pollenfilter(kupefilter), den firman ville ha 4700 typ för att serva bilen, min tanke är nu att det för dom pengarna måste vara mer saker som byts eller kollas över, som sagt någon som vet här på forumet

tacksam för svar

magnus
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: service på grand voyager 06

Tjena Magnus,

Det verkar stämma det dom säger, du kan själv kolla upp serviceschemat i din instruktionsbok, och har du ingen bok så kan du hämta denna kostnadsfritt på Chrysler.com under menyn "Owners" (till de amerikanska modellerna, det enda som inte finns med där avseende serviceschemat är dieselmotorn).

Vid 22 000 mil så ska det bytas olja, filter, luftfilter och pollenfilter, det gör man lätt själv om man har domkraft och ett par pallbockar, så klarar man sig under tusenlappen tror jag =)

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
norrbo
SUV

Kolla även hur det är med växellådan. Tändkabalaget, rotor och fördelare och tändstift!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
//JanR

VW Passat Alltrack, DSG, 2013 som vardagsbil
Chevrolet Tahoe, LT, 4x4, V8 5,7 L, 1999:er som finbil
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Ja precis, som Norrbo säger så är det bra att även kolla upp andra saker, om nu inte serviceboken är 100% ifylld och korrekt, för då borde automatlådeoljan redan vara bytt vid cirka 20 tusen mil och stiften även de bytts ut tidigare.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar