Original backkamera till eftermarknadsstereo - Chevrolet Tahoe -2007
Original backkamera till eftermarknadsstereo - Chevrolet Tahoe -2007
Hej alla vänner där ute, har bytt ut min originalstereo från min Tahoe LTZ 2007 till en ny eftermarknads stereo, men naturligtvis så stämmer inte anslutningen från min backkamera (tre kablar), vet någon vad de olika kablarna är så jag kan koppla om dessa.
Senast redigerad av Avenger den tor 27 aug 2015, 12:11, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: La till en mer beskrivande rubrik / mvh
Anledning: La till en mer beskrivande rubrik / mvh
Annons
Re: Original backkamera till eftermarknadsstereo - Chevrolet Tahoe -2007
Hej Kjell,
Vad har du köpt för stereo och hur ser anslutningen ut till denna, vad gäller backkameran?
Mvh
Vad har du köpt för stereo och hur ser anslutningen ut till denna, vad gäller backkameran?
Mvh
Köpte från Tereteknik i Stockholm en modellanpassad ( http://tereteknik.se/Chevrolet-bil-DVD-GPS/GMC01 ). Allgt annat funkar men anslutningen till stereon är en kabel med phono hona samt en + kabel. I bilen sitter det en 16-pins kontakt var av tre är anslutna 1st plus, 1st video och 1st jord för båda. vad jag inte vet är vilken som är vilken.
Har du en multimeter så kan du prova mäta upp vilken kabel som är vilken.
Hoppas det löser sig, lägg gärna upp en bild på hur det blev i bilen med den nya stereon.
Mvh
Hoppas det löser sig, lägg gärna upp en bild på hur det blev i bilen med den nya stereon.
Mvh
Gick faktiskt bra, hittade rätt. Pin 5 12v, Pin 6 Videosignal, Pin 7 Jord. Så nu fungerar allt, en mycket bra stereo.Vete 17 hur jag laddar upp en bild.