Vindrutetorkar motor bak slutat funka CGV 2005
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Vindrutetorkar motor bak slutat funka CGV 2005
Tja
Min torkare bak har lagt av. Går den på nån gemensam säkring eller är det motorn som är pajj tro?
Min torkare bak har lagt av. Går den på nån gemensam säkring eller är det motorn som är pajj tro?
Chrysler Grand Voyager -05
Annons
Re: Vindrutetorkar motor bak slutat funka CGV 2005
Tjena!
Tror att det ska finnas en säkring för detta i boxen i motorrummet, kolla så att den är hel först.
Därefter hade jag återställt modulerna i bilen som nästa steg (ifall det är något som har blivit fel där), lossa batterikablarna i några minuter, men se till så att du har ev. kod till stereon först då denna behövs när man återansluter batteriet.
Som nästa steg hade jag mätt upp om det kommer fram ström till torkarmotorn, om det gör det så är nog motorn defekt, annars är det någon på vägen som hindrar det, antingen dåligt kablage eller en modul.
Mvh
Tror att det ska finnas en säkring för detta i boxen i motorrummet, kolla så att den är hel först.
Därefter hade jag återställt modulerna i bilen som nästa steg (ifall det är något som har blivit fel där), lossa batterikablarna i några minuter, men se till så att du har ev. kod till stereon först då denna behövs när man återansluter batteriet.
Som nästa steg hade jag mätt upp om det kommer fram ström till torkarmotorn, om det gör det så är nog motorn defekt, annars är det någon på vägen som hindrar det, antingen dåligt kablage eller en modul.
Mvh
Glömde fråga, fungerar spolarvätskan där bak?
Mvh
Mvh
Yes. spolarn funkar bak. Då är det inte nån säkring va?
Mät gärna upp om det kommer fram någon ström till motorn, så kan man utesluta en del saker.
Mvh
Mvh
Min torkarmotor har lagt av nu. Der går att blöta rutan men inte ett ljud ens från motorn längre. Plus är att det är otroligt lätt att ta bort plasten på insidan bagageluckan.
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Nån som vet art nr på vindrutetorkarmotorn bak på -05an. Tänkte beställa på ebay...
Artikelnumret är nog inget som behövs på torkarmotorn (står annars på din motor om du skruvar loss den), bör vara samma hos alla 01-07. Sök exempelvis på "dodge caravan rear wiper motor" eller "chrysler town country rear wiper motor" och leta upp rätt årsmodell.
Detta var den billigaste nya motorn som jag kunde hitta (original Mopar):
http://www.ebay.com/itm/New-OEM-Mopar-0 ... 04&vxp=mtr
Den kostar runt 850:- kr med frakt och alla andra avgifter.
Sedan finns det en hel uppsjö med begagnade motorer också, vill du inte ha en ny och spara ett par hundra så hade jag försökt hitta en som kommer ifrån en bil med låga miltal.
Mätte du upp om det kommer fram ström till kontakten, så att det verkligen är motorn som är dålig?
Har den fungerat bra förut innan den slutade fungera? Inget "segt" när du kört igång den?
Mvh
Detta var den billigaste nya motorn som jag kunde hitta (original Mopar):
http://www.ebay.com/itm/New-OEM-Mopar-0 ... 04&vxp=mtr
Den kostar runt 850:- kr med frakt och alla andra avgifter.
Sedan finns det en hel uppsjö med begagnade motorer också, vill du inte ha en ny och spara ett par hundra så hade jag försökt hitta en som kommer ifrån en bil med låga miltal.
Mätte du upp om det kommer fram ström till kontakten, så att det verkligen är motorn som är dålig?
Har den fungerat bra förut innan den slutade fungera? Inget "segt" när du kört igång den?
Mvh
Strömming finns. Motorn la bara av plötsligt i lodrätt läge så det verkar va den som gått. Tack för länken. Nu är den beställd. Kollade runt lite på nya motorer i Sverige och just nu var laga.se utan begagnade men tror det var Osby bilskrot som hade nya för 1800:- + frakt. Huga. Jämför det mot 850:- med frakt och tull som du Avenger länkade till. Fatta att man börjar handla utsockens.
Ja precis, 2 tusen kronor för en torkarmotor är ju inte ekonomiskt på något sätt, i sådana fall om bilen varit av årsmodell 2015, då kanske det hade varit en annan sak.
mvh
mvh
Märkte att en del annonser skiljer på modellår 2001-2003 och 2004-2007, så motorerna är nog olika däremellan, men den jag länkade till ska vara till 2004 och framåt. Dock stämmer det troligtvis därför inte som de skriver i annonsen att den passar till 2001-2007 utan det ska vara 2004-2007 (om någon annan ser denna tråden och har exempelvis en årsmodell 2002 på bilen).
mvh
mvh