Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Köpa Trailblazer

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
Fyllet
Van

Köpa Trailblazer

Hej alla gamla och nya medlemmar.

Som jag skrev för ngt år sedan när jag sålde min TS för ev. i framtiden skaffa en Trailblazer och framtiden är här och nu.
Jag har sneglat på en Trailblazer i ett par veckor nu!

Finns några stycken på den berömda blocket men jag har 0 koll på dessa bilar.

TS bilarna har jag haft några stycken och kan dessa utan till, nästan :roll: .

En jänker SUV är ngt nytt så jag antar att de också har sjukdomar som alla andra bilar men de största problemen som jag helst vill slippa är motorn och växellådan. ÄR de pålitliga?
Jag har mekat rätt många timmar med TS-bilarna och vill gärna slippa göra det med ev. köp av TB.

Ni kunniga har nog rekommendationer hur denna modell är för det har tyvärr inte jag.
Annons
Användarens profilbild
Agentrullning
Minivan

Re: Köpa Trailblazer

Jag körde ett par såna innan jag köpte min GMC Yukon, gillar motorn skarpt, bra drag och skönt ljud från den raka 6:an. Synd att den motorn inte fick leva vidare när GMT 360-plattformen lades ner. Växellådan är väl en 4L60E med dess för och nackdelar. TB är en betydligt bättre bil än TS.

Anledningen till att jag köpte en Yukon istället var att damen tyckte TB'n var lite väl plastig i inredningen. Kolla om det finns någon Envoy som är GMC's variant av den. Inredningen ser lite bättre ut i dem (i alla fall på bild).
Buick Roadmaster Sedan '92
GMC Yukon Denali '01
Camaro Z28 '99
Användarens profilbild
cpt.dixie
Van

Re: Köpa Trailblazer

Är inne på min andra TB nu, den första la jag tyvärr i diket på taket så den lever inte längre.
Men generellt tycker jag det är en underbar bil, har aldrig haft några allvarliga problem med någon utav mina TB's, de problem jag har haft har varit: Backljus tänds inte
Värme slutat fungera
Glapp kontakt till bakljusen.

Backljuset var det kontakten i växellådan som hade lagt av och den var rätt bånglig att byta eftersom kardanen gick precis där man skulle tränga sig in.

Glappet i bakljusen berodde på att stiften i bakljus"modulen" hade börjat böja sig, men dom var lätta att tvinga på plats och fästa igen

Värmen: Värmen märkte jag nyss på min och har inte hunnit lokalisera felet ännu.

Men som sagt det är en otroligt trevlig och även rolig bil, den går otroligt bra med tanke på storleken, jag snittar i snitt 0.9 l/m när jag ligger i 120 på motorväg med min nuvarande som är ifrån 2003 och om du fäller ner baksätena får du ett grymt lastutrymme.
Köp en säger jag.
Rockabilly Rebel

Folka Golf 1988
Cheva S-10 1996
Cheva Colorado 2005
Cheva Trailblazer 2002
Cheva Trailblazer 2003
Skriv svar