Hej.
Idag tändes motorlampan och jag hittade felkod p0420. Vad jag kan förstå är det inget som hindrar fortsatt körning då det är avgasvärden som ligger utanför tolerans.
Däremot undrar jag om det oftast är katalysatorn som är dålig när denna kod dyker upp? Bilen har gått drygt 20000 mil så det kanske är läge för katalysatorbyte innan jag börjar dribbla med lambdasonderna?
Garnd Voyager 3.3-03 felkod p0420
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Garnd Voyager 3.3-03 felkod p0420
Blekta och matta strålkastare i plast? Jag fixar det åt dig för mycket mindre pengar än vad en ny strålkastare kostar. Hör av dig så ordnar vi nåt. Jag finns i Arboga.
Annons
Re: Garnd Voyager 3.3-03 felkod p0420
Tjena!
Går bilen som den gjorde förut, inga misständningar/orolig motorgång, varken på tomgång eller vid körning?
När servades den senast?
Jag hade först kollat så att avgassystemet inte har något läckage, även slangar osv. i motorrummet.
En flaska insprutarrengöring hade jag nog också slängt i bränsletanken.
Det kan också ha varit något tillfälligt, återställ felkoden och se om den kommer tillbaks, notera då också under vilka förhållanden såsom varm eller kall motor, tomgångskörning eller körning på väg...
Det fanns inga fler koder som indikerade på att någon givare var dålig?
mvh
Går bilen som den gjorde förut, inga misständningar/orolig motorgång, varken på tomgång eller vid körning?
När servades den senast?
Jag hade först kollat så att avgassystemet inte har något läckage, även slangar osv. i motorrummet.
En flaska insprutarrengöring hade jag nog också slängt i bränsletanken.
Det kan också ha varit något tillfälligt, återställ felkoden och se om den kommer tillbaks, notera då också under vilka förhållanden såsom varm eller kall motor, tomgångskörning eller körning på väg...
Det fanns inga fler koder som indikerade på att någon givare var dålig?
mvh
Bilen går precis som den ska. Oljan bytt för 600 mil sen, stift och tändkablarna är kanske 2000 mil. Inga andra felkoder finns.
Får ta och kolla slangar och köpa insprutningsrengöring.
Nollställa koden, innebär det att koppla bort batteriet?
Får ta och kolla slangar och köpa insprutningsrengöring.
Nollställa koden, innebär det att koppla bort batteriet?
Blekta och matta strålkastare i plast? Jag fixar det åt dig för mycket mindre pengar än vad en ny strålkastare kostar. Hör av dig så ordnar vi nåt. Jag finns i Arboga.
Inget läckage från avgassystemet?
Ja, man kan koppla bort batteriet under en stund så raderas felkoderna, dock behöver du ha ev. radiokod tillhands om din stereo kräver det.
Mvh
Ja, man kan koppla bort batteriet under en stund så raderas felkoderna, dock behöver du ha ev. radiokod tillhands om din stereo kräver det.
Mvh
Läckage på avgassystemet hade jag inte.
Nu har jag nollat felkoden, slagit i spridarrengöring och kört tre dagar utan att lampan tänts igen. Bara att hålla tummarna nu och hoppas det håller i sig!!
Nu har jag nollat felkoden, slagit i spridarrengöring och kört tre dagar utan att lampan tänts igen. Bara att hålla tummarna nu och hoppas det håller i sig!!