Chrysler 300c bromsok
Chrysler 300c bromsok
Är det nån som vet om det är samma bromsok fram på chrysler 300c touring-05 som på dodge magnum-05?
Annons
Re: Chrysler 300c bromsok
Kollar man runt på lite olika reservdelssidor så verkar det vara samma om man kör en V6 eller V8 (5.7:an, ej SRT-modellen, det kan jag inte tänka mig, kanske även finns mer kraftfulla ok till 5.7:an så man får kolla så att antalet kolvar stämmer).
Tips är att leta upp ett nytt/renoverat ok på ebay.de (Tyskland), de brukar ha till bra priser.
mvh
Tips är att leta upp ett nytt/renoverat ok på ebay.de (Tyskland), de brukar ha till bra priser.
mvh
Hittade inget bra (billigt) på tyska ebay, men Rockauto.com och ebay.com hade ett par stycken, slutar på cirka 1300-1400 kr totalt.
mvh
mvh
Har kollat rockauto, riktigt billigt, även med frakt o moms/ tull kommer jag inte i närheten av ett orginal ok, under tusenlappen på rockauto, 3250/ st typ för orginal, det är förresten en 3,5 v6 touring rwd
Edit (detta inlägget som du skrev hamnade i fel tråd såg jag, lägger till det här):
Edit (detta inlägget som du skrev hamnade i fel tråd såg jag, lägger till det här):
Grejen var den att rockauto hade inte till 300c, bara till magnum, mej veterligt är det samma bil, 300 kombin heter ju magnum i Usa, det är bara 300 c sedanen som heter chrysler, over there
Senast redigerad av Avenger den fre 25 sep 2015, 18:41, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Rättade inlägget till en 3.5 liters V6, du råkade skriva 3.6, de motorerna kom inte förrän senare, 3.6 Pentastar V6 =)
Anledning: Rättade inlägget till en 3.5 liters V6, du råkade skriva 3.6, de motorerna kom inte förrän senare, 3.6 Pentastar V6 =)
Hansen Racing hade också rätt bra priser på nyrenoverade/nya ok såg jag nu.
Ja precis, Touring finns inte i USA av 300-modellen.
mvh
Ja precis, Touring finns inte i USA av 300-modellen.
mvh
- Linkan_Sweden
- Van
Tänk på att det finns skivor med olika diametrar. Svensksålda 300C har sk premium brakes, och alltid 18 tums hjul. I USA är det vanligt med bilar som har 17 tums hjul och dessa har mindre bromsar. Hur det är på Magnum vet jag inte.
Du bör kunna hitta bromsok på tyska Ebay. Köper du där slipper du betala tull o moms eftersom det är inom EU.
Du bör kunna hitta bromsok på tyska Ebay. Köper du där slipper du betala tull o moms eftersom det är inom EU.
Chrysler 300C 2.7 Touring -05 Magnesium Pearl