Hej hopp!
Jag har som säkert många andra bilägare viljan att lyssna på tex Spotify genom min bilstereo.
I min Sebring 2003 har jag en originalstereo som det bl.a. står RAD på fronten, det är tydligen viktigt då det finns olika versioner. Stereon har en cd-växlaringång på baksidan som ej används, och den skall man använda som auxingång, dock krävs det en kabel och adapter. DET är vad jag undrar om ngn här på forumet råkar ha liggande och vill sälja. Har visserligen hittat dessa adapters på nätbutiker i USA, men de är hiskeligt dyra att köpa och skeppa hem.
Hör gärna av dig med tips eller om du har ovanstående.
Johan
johan@redlight.us
Aux adapter till Sebring 2003
Aux adapter till Sebring 2003
Senast redigerad av Avenger den sön 29 nov 2015, 19:21, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: La till årsmodellen i rubriken / Mvh
Anledning: La till årsmodellen i rubriken / Mvh
Annons
Re: Aux adapter till Sebring 2003
Hej Johan!
Jag gissar på att det är ganska ovanligt att hitta en begagnad adapter här i Sverige, jag hade rekommenderat dig att beställa en ifrån USA då du annars kommer få vänta alltför länge om det överhuvudtaget finns någon som har en.
Alternativet är att du konverterar till en universal 1-din spelare som har AUX-ingång osv. Bägge alternativen hamnar nog runt 1100:- kr, förutsatt att du inte köper en värstingstereo. Men räkna med minst 1500:- kr om du konverterar till en 1-din spelare som är av hyffsad kvalité.
Mvh
Jag gissar på att det är ganska ovanligt att hitta en begagnad adapter här i Sverige, jag hade rekommenderat dig att beställa en ifrån USA då du annars kommer få vänta alltför länge om det överhuvudtaget finns någon som har en.
Alternativet är att du konverterar till en universal 1-din spelare som har AUX-ingång osv. Bägge alternativen hamnar nog runt 1100:- kr, förutsatt att du inte köper en värstingstereo. Men räkna med minst 1500:- kr om du konverterar till en 1-din spelare som är av hyffsad kvalité.
Mvh