Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Bromsar chrysler Sebring 2005

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
Mr_Andersson78
Van

Bromsar chrysler Sebring 2005

Hej.
Bromsarna på "Sebran" är utnötta, och det är dags att byta. Noterar att det finns två olika modeller av bakbromsar. Hur vet man vilken man har bortsett från det uppenbara, att ta isär och kolla hur beläggen ser ut?
Chrysler Grand Voyager-97. *skrotad*
Chrysler Grand Voyager-98.
Chrysler Sebring LImited-05.

"har någon satt ihop det så kan man ta isär det igen, då kan man också oftast laga det."
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Bromsar chrysler Sebring 2005

Hej!

Vart hittar du två olika modeller på bromsbeläggen? Eller menar du skivorna?

Oavsett så finns det bara en modell av bägge ock mig veterligen, som är till fyrdörrarsbilen och caben. Coupé har dock helt andra bromsar då den bygger på en annan plattform (Mitsubishi Eclipse).

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Mr_Andersson78
Van

Aha, När jag kollade på mekonomen kom det upp två olika bakbromsar. en var mycket riktigt gemensam med en hel massa mitsubishi, så dom är väl till coupen då. Jag har en sedan, en limited. Den ska ha det som heter "kelsey hayes" system då?

"har någon satt ihop det så kan man ta isär det igen, då kan man också oftast laga det."
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Hej igen!

Ja precis, det kommer jag ihåg att du har =) , det finns inte många Coupé i Sverige, de flesta är Sédan eller Cab.

Reservdelssidorna i Sverige kan vara väldigt otydliga vad gäller amerikanska bilar, så det är lätt att det blir fel om man förlitar sig på dem. Hansen Racing har dock ett bra upplägg.

Ja, de bromsarna är det! Men de var hiskeligt dyra!! Be dem ta hem Raybestos som finns hos Hansen Racing som de säkert är återförsäljare för, så betalar du 380 kr. Kontakta annars någon annan reservdelskedja såsom Autoexperten om inte Mekonomen kan hjälpa dig med delarna från Hansen.

Det går nog inte att hitta billigare utomlands heller då frakten blir så dyr, så 380 kr är ett bra pris om det bara är beläggen man ska ha.

Mvh

Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Eller jao, Bildelaronline24.se hade billigare belägg såg jag nu (frakten är 80 kr därifrån om jag minns rätt), t ex. Japanparts, Mapco osv. (välj PT Cruiser i listan då dom inte har med Sebring, det är samma bromsbelägg). Dock är Raybestos bättre tycker jag, om man nu inte vill spara in en hundring och välja det billigaste.

Mvh

Bild
Användarens profilbild
Mr_Andersson78
Van

Kanon! Jo Mekonomen här i Piteå är återförsäljare åt Hansen. Ska ringa dom på måndag... Tack för tipsen, och god fortsättning :)

Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Detsamma, God fortsättning!

Bild
Skriv svar