Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Sidodörrarna spökar - Grand Voyager -2006

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Magnus200
Minivan

Sidodörrarna spökar - Grand Voyager -2006

Hej på er alla

Grandvoyager 06, elsidodörrar spökar, någon som sa till mig att smörja in alla rörliga delar, men var noga med vad du smörjer med, är det fett som använts tidigare fortsätt med det är det annan smörj fortsätt med den, så nu blev frågan finns det ngt någonstans om vad som skall användas till el-sidodörrarna, fett eller annan smörjning

Mvh
Magnus

Skickat från min E6553 via Tapatalk
Senast redigerad av Avenger den mån 04 jan 2016, 12:17, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Flyttade tråden till Voyager-kategorin samt la till årsmodellen i rubriken / mvh
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Sidodörrarna spökar - Grand Voyager -2006

Jag hade köpt hjullagerfett eller något universalfett, har alltid fungerat bra till det mesta vad gäller liknande användningsområden. Brukar använda SKF hjullagerfett, finns hos Mekonomen (SKF hjullagerfett: http://www.mekonomen.se/bil/bilvard-och ... pa265923sv), Autoexperten (https://www.autoexperten.se/reservdelar ... -200-gram/) osv.

Vad är det som felar med dörrarna? Är dom för "sega" så att motorerna stannar eller glappar det kanske någonstans i kablaget?

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Magnus200
Minivan

Dörrarna vill ej öppna sig som de skall m manöverdosan ibland, ibland funkar de o i bland inte, de va en bilel kunnig som sa att det kan vara så att dörren går för trögt och att motorn då slår ifrån

Skickat från min E6553 via Tapatalk
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Ja precis, är det alldeles för segt så tror motorerna att det är något i vägen. Om du öppnar och stänger dem "manuellt", känns det som att det går för trögt?

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar