Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Reservdelar Chrysler Grand Voyager -2008

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Fabbebock
Van

Reservdelar Chrysler Grand Voyager -2008

Hej har precis köpt min första crysler, det blev en vougere årsmodell 2008, och undrar vart man köper billiga delar och styling? Tack för svar mvh Michael
Senast redigerad av Avenger den lör 06 feb 2016, 18:08, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Flyttade tråden till Voyager-kategorin samt la till bilmodellen/årsmodellen i rubriken / mvh
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Reservdelar Chrysler Grand Voyager -2008

Kolla på Ebay.com, Ebay.de, Ebay.co.uk, Rockauto.com och Bildelaronline24.se.

Notera att bilmodellen heter Chrysler Town & Country och Dodge Grand Caravan i USA.

Vad är det för styling du söker?

Gäller det däck/fälgar är det nog billigast Sverige med tanke på frakt osv., fast det beror helt klart på vad det är man söker. Går att hitta en hel del begagnade kompletta hjul till bra priser på blocket.se.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Fabbebock
Van

Hej, söker ex typ ljusramp, vet inte vad dom heter, stora i rostfria rör , och fotsteg :)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Menar du en hel frontbåge som du kan montera extraljus på, eller en enklare ljusramp med bara ett "rör" som håller den?

Mvh

Bild
Användarens profilbild
Fabbebock
Van

Ja frontbåge tänkte jag på :), vart kan man hitta
En sådan?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Hej igen!

Tänk på att det finns vissa regler kring en frontbåge, syftet med bågen får inte vara ett kollisionsskydd utan den ska fungera som en extraljushållare, vilket du ska använda den till som sagt. Andra regler är att bredden max får motsvara 50% av frontens totala bredd samt att den inte får gå högre upp än framkanten på huven.

Läs om alla regler på Transportstyrelsens hemsida (sidan 88 och framåt i följande dokument):

https://www.transportstyrelsen.se/TSFS/ ... 13_63k.pdf

Hittade en frontbåge till din bil på Ebay i Frankrike för cirka 4600 kr inkl. frakt (extraljus måste man givetvis köpa separat):

http://www.ebay.co.uk/itm/PARE-BUFFLE-C ... 0#shpCntId

Sidorör/sidesteps hittade jag hos en Nederländsk e-butik för cirka 4100 kr, dock vet jag inte vad ev. frakt blir till Sverige, men det är bara att skicka ett mejl och fråga (eller ringa) eller lägga till produkten i kassan och se om det står något:

http://www.verstralershop.nl/en/9152-ch ... m-pol.html

..dom hade även frontbågen till salu och andra saker.

Det bör alltså gå att hamna runt 9 tusen för en frontbåge + sidorör inkl. frakt.

Jag hade sedan valt att montera LED- eller Xenon-extraljus.

Finns även frontbågar, sidesteps osv. att köpa i USA, men det har jag inte kollat så noga efter.

Mvh

Bild
Användarens profilbild
Fabbebock
Van

Go morgon. Jag tackar så mycket för hjälpen :) skall kolla på det med regler o så. :) tack
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Ovanstående frontbåge ska inte vara några problem vad gäller reglerna, men hade man monterat något som täcker större delen av fronten, exempelvis även strålkastarna, då är det kört så att säga.

Bild
Skriv svar