Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Grand voyager 3.3-03. Felkod 0420

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
bnkt
Van

Grand voyager 3.3-03. Felkod 0420

Min motorlampa ha r börjat tändas med jämna mellanrum och jag får kod 0420. Den pekar väl på felaktiga värden på lamdasonden efter katalysatorn. Bilen besiktigades i december och alla avgasvärden var bra.

Men nu tänds motorlamapan 2-3 veckor efter jag nollat systemet och det återkommer hela tiden.

Bilen har gått 21000 mil och min undran är hur länge en katalysator håller?

Lite mellan tummen och pekfingret så jag vet om jag ska byta bakre lambdasonden eller katalysatorn först.

Grand voyager 3.3-03
Senast redigerad av Avenger den ons 17 feb 2016, 12:29, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: La till bilmodellen/årsmodellen i texten / Mvh
Blekta och matta strålkastare i plast? Jag fixar det åt dig för mycket mindre pengar än vad en ny strålkastare kostar. Hör av dig så ordnar vi nåt. Jag finns i Arboga.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Grand voyager 3.3-03. Felkod 0420

Gissar att sensorn efter katten är dålig.

Men kontrollera först efter läckage vid insuget, avgassystemet och hur kablagen ser ut till lambdasonderna.

Har du en OBD2-läsare som kan visa live-värden så kan du även ta en titt på hur värdena ser ut för lambdasonderna.

I värsta fall är det katalysatorn, har dock aldrig sett någon defekt sådan på en Grand Voyager 3.3 men visst kan det hända om motorn går med för fet eller mager blandning, om den drar olja osv.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar