Kolla med Hansen Racing, Åbergs VTC, Norrlands Custom, Chrysler/Jeep/Fiat osv., tror inte just den delen finns med på deras hemsidor men de kan troligtvis ta hem den på beställning om du gör en förfrågan.
Känns som att det borde bli billigare här i Sverige med tanke på frakten, tullen och momsen från USA, men jag blir inte förvånad om den inte är det.
Har vart inne på många sidor och letat men inte hittat den. Tänkte mest om någon visste vad den heter så det var lättare att söka.
Men jag får nog ta och ringa Hansen.
Min plan är att köpa ett öppet K&N filter-kit och då ska man sätta den "mätaren" i änden på filtret. Nu har jag ett gammalt skitigt öppet filter av okänt märke. Och den "mätaren" finns inte kvar.
Ska även plocka bort ljuddämpar-ringen från turbon så det blir lite sång i grejjorna
Jag har försökt att söka på de olika part-nr som hör till den delen men hittar ingenting på sidorna här i Sverige, därav tror jag att man måste ställa en förfrågan.
Följande info har jag använt när jag sökt efter delen:
Bil: Dodge Ram 2500 5.9L Cummins diesel -2005
Namn på reservdelen: Mass Air Flow Sensor / MAF Sensor / Air Flow Restriction Indicator / Luftmassemätare / Luftmängdsmätare (alla dessa namn går inte att tillämpa på denna mekaniska mätare men jag har märkt att en del amerikanska butiker använder namn som även hör till de elektriska sensorerna)
Testade med Hansen men dom tog inte hem såna. Förutom om jag ville vänta ett par månader på den.
Så det fick bli ebay ändå. Blev en dyr liten skitpryl ändå det där med frakt och avgifter