Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Problem med 4wd på silverado 1500-01

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
marcem
Station Wagon

Problem med 4wd på silverado 1500-01

Hej
jag har problem med 4wd på chevan.
Då bilen är i 2wd läge och jag ska lägga i 4wd händer inget, jag kan lägga i 4wd auto.
Då jag vill tillbaka till 2wd å trycker på denna knapp börjar 4wd low att blinka, håller jag in 2wd och 4wd low samtidigt så hoppar 2wd in ibland.
lika är det då ja trycker på 2wd och 4wd high samtidigt då kan 4wd hoppa i.
Mekaniskt så verkar allt funka som det ska, är bara ett bök att komma rätt i lägena.

Chevrolet Silverado 4WD 1500 -2001.

(Ursäkta röran), är det någon som haft liknande problem.
Med vänlig hälsning, Marcus.
Senast redigerad av Avenger den fre 15 apr 2016, 17:50, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: La till en mer beskrivande rubrik samt info om bilmodellen i texten / Mvh
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Problem med 4wd på silverado 1500-01

Hej!

Låter lite som att det kan vara knappdosan som felar, men är inte helt hundra dock.

Lyser varningslampan för 4WD i mätarhuset?

Jag hade nog provat att byta ut knappdosan och om det inte funkar så hade jag felsökt 4WD-systemet hos en Chevrolet-verkstad, modulen till fördelningslådan kanske bara behöver flashas/programmeras/uppdateras eller så är det något elektriskt fel som då troligtvis går att se med ett GM Tech-II instrument.

PS, kolla gärna igenom instruktionsboken (om du inte redan gjort det förstås) och avsnittet för 4WD, man kan hämta boken kostnadsfritt i digital form på Chevrolet's hemsida: my.chevrolet.com. På sidan "2-34" går det att läsa om 4WD.. kanske finns någon intressant info som du har missat (även om det inte hjälper för felet så är det ändå matnyttig info om hur man använder 4WD-systemet).

Trevlig helg!

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar