Min fråga : Är det övre bärarmen vänster bak dom syftar på? Någon som vågar sig på en gissning
Cheva TS 2a på besiktningen - övre, yttre länkarm vänster bak
Cheva TS 2a på besiktningen - övre, yttre länkarm vänster bak
Tjejen besiktigade våran Cheva TS-04 AWD idag, för att göra en lång historia kort så fick vi först en 2a på hjullager vänsterbak vilket senare verkstaden konstaterade var felaktigt, alltså inget fel på hjullager vänster bak men dom kunde inte göra en felsökning då bilen var inne för hjullagret... Tillbaka på besiktningen konstaterar dom istället att det rör sig om övre, yttre, länkarmen vänster bak.
Min fråga : Är det övre bärarmen vänster bak dom syftar på? Någon som vågar sig på en gissning
Senast redigerad av Avenger den tor 05 maj 2016, 09:00, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: La till en mer beskrivande rubrik / Mvh
Anledning: La till en mer beskrivande rubrik / Mvh
Annons
Re: Cheva TS 2a på besiktningen - övre, yttre länkarm vänster bak
Borde vara bussningen till övre bärarmen, brukar inte vara något problem att gå med besiktningsgubbarna så visar de vad de tycker är glappt
Hej!
Det bästa är om du åker tillbaka till besiktningen och frågar exakt vad de menar (vilket de bör visa kostnadsfritt, särskilt med tanke på att de tidigare gjorde fel), om det inte är direkt uppenbart på bilen vill säga. Det är inte kul att byta någon del i onödan.
Det är troligtvis bussningen som Sverker skriver men länkarmen har även två andra bussningar utöver den stora bussningen, så att det inte är dom som är dåliga.
Mvh
Det bästa är om du åker tillbaka till besiktningen och frågar exakt vad de menar (vilket de bör visa kostnadsfritt, särskilt med tanke på att de tidigare gjorde fel), om det inte är direkt uppenbart på bilen vill säga. Det är inte kul att byta någon del i onödan.
Det är troligtvis bussningen som Sverker skriver men länkarmen har även två andra bussningar utöver den stora bussningen, så att det inte är dom som är dåliga.
Mvh
- Diesel Nordlöf
- SUV
Jag var inne idag med en av mina AWD:er och jag åkte på "Länkarmslagring (5.3.3), bak, båda sidor, övre, yttre glapp"
Det som avsågs var bussningen längst ut, i jämnhöjd med bromsskivans överkant. Båda de bussningarna är helt kassa på min, jag var i princip säker på att de skulle anmärka på dessa men jag besiktigade ändå då jag utgick från att det skulle vara fler saker, men nu blev det endast de bussningarna och de långa längsgående bromsrören som går från mitten och längst bak.
Min fundering är hur hårt är bussningarna pressade tro? Får man dit dem med vanliga hemmapullar verktyg eller krävs en hydraulisk press?
Det som avsågs var bussningen längst ut, i jämnhöjd med bromsskivans överkant. Båda de bussningarna är helt kassa på min, jag var i princip säker på att de skulle anmärka på dessa men jag besiktigade ändå då jag utgick från att det skulle vara fler saker, men nu blev det endast de bussningarna och de långa längsgående bromsrören som går från mitten och längst bak.
Min fundering är hur hårt är bussningarna pressade tro? Får man dit dem med vanliga hemmapullar verktyg eller krävs en hydraulisk press?
MVH Stefan
VW Sharan 2.0 TDI 4-Motion
XC70 D5 -04
Har genom åren ägt totalt 6st Trans Sport varav 5st AWD
VW Sharan 2.0 TDI 4-Motion
XC70 D5 -04
Har genom åren ägt totalt 6st Trans Sport varav 5st AWD