Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Felkod P0107 Cheva Trans Sport -00

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
Hedlund
Minivan

Felkod P0107 Cheva Trans Sport -00

Tja! Vi köpte rätt nyligen en 00as Cheva Trans Sport till frun som hon älskar. Den luktade lite glykol å vid närmare titt såg jag att det nog var insugspackningen som läckte. Byte av packning och termostat gjordes på meka verkstad och allt var frid och fröjd. Tills i fredags då Motorlampan tändes. Jag nollade med att ta bort batteri polen och hoppades på det bästa men ICKE... den kom tillbaka. Lånat en biltema OBD2 läsare nu och får Felkod P0107
"MAP/BARO CIRCUIT LOW INPUT"
Nollar jag Felkoden och vrider av och på tändningen så är den tillbaka direkt. Vad kan det vara för fel? Den går som den ska och fungerar allmänt bra annars. Snälla kom med bra idéer och förslag. Det här är för modern för mig. Mvh Joel
Senast redigerad av Avenger den tis 10 maj 2016, 00:14, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: La till felkoden i rubriken / Mvh
Annons
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem

Re: Felkod Cheva Trans Sport -00

Felkoden är på MAP-sensorn som sitter på baksidan av insuget under tändspolarna
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Felkod P0107 Cheva Trans Sport -00

Map-sensorn (Standard Motor Products AS5) finns att köpa för 585 kr hos Hansen Racing med leverans till närmaste reservdelsbutik som har Hansen som återförsäljare, dvs. de flesta Autoexperten, Mekonomen osv.). Oftast fraktfritt till butikerna men inte alltid!

Åbergs VTC har dem för cirka 940 kr med frakt.

Finns även på Ebay i USA för 300 kr inkl. frakt: http://www.ebay.com/itm/Standard-AS5-NE ... 4i&vxp=mtr

..om det nu skulle vara fel på sensorn, börja med att kontrollera kablaget och kontakten, kan vara så att något blivit fel sedan de mekade med insugspackningarna.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar