Hej Damm igen det gäller fortfarande min 300 m går det att rengöra spridarna om man tar bort dom och hur gör man då.Tacksam för svar .
Damm
Rengöra spridare - Chrysler 300m
Annons
Re: Rengöra spridare - Chrysler 300m
Det bästa är ju att först göra det "enkelt" och försöka få in insprutarrengöring direkt i bränsleledningarna i motorrummet, och samtidigt stänga av bensinpumpen så att enbart rengöringsmedlet verkar.
Utvalda verkstäder har instrument för detta som det tillsätts tryckluft och gör rent "allting".
Det tråkiga sättet är att demontera varje spridare för sig och köra med extern 12volt från AC-DC-adapter eller ett litet batteri, samtidigt som man kopplat på en liten hållare för insprutningsrengöring, då sprutar varje spridare igenom rengöringen i systemet.
Egentligen är principen exakt densamma som det "enkla" sättet, så jag hade verkligen försökt att koppla på utrustning på bränsleledningarna i motorrummet.
Kolla denna videon så ser du principen, en del verkstäder har liknande grejer:
[youtube][/youtube]
Utvalda verkstäder har instrument för detta som det tillsätts tryckluft och gör rent "allting".
Det tråkiga sättet är att demontera varje spridare för sig och köra med extern 12volt från AC-DC-adapter eller ett litet batteri, samtidigt som man kopplat på en liten hållare för insprutningsrengöring, då sprutar varje spridare igenom rengöringen i systemet.
Egentligen är principen exakt densamma som det "enkla" sättet, så jag hade verkligen försökt att koppla på utrustning på bränsleledningarna i motorrummet.
Kolla denna videon så ser du principen, en del verkstäder har liknande grejer:
[youtube][/youtube]