Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

fel koder / e koder Chrysler Town & Country 01

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: fel koder / e koder Chrysler Town & Country 01

Hej,

Ja, 4:e gen Voyager har en gräns på 4000 rpm i Park och Neutral som säkerhetsfunktion så att man inte råkar slå i automaten till Drive i för höga varv.

Men om det är vid väldigt låga varv som gränsen går på (3000 rpm) så kan du ha problem med tändkablarna.

När motorn är i Drive återigen så kan du komma över detta varvtal med kickdown :D
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Annons
Användarens profilbild
Totte
SUV

Du får nöja dig med att du troligen gjorde miljön en tjänst när du lagade slangen :P .

Är det inte så att man kan få fram "live-data" från en OBD-läsare också för ca 1000 spänn :?:

Är det när man ska racea en 300C som man behöver varva 4000 rpm i neutral och sedan kasta i Drive :lol:
Användarens profilbild
peter77
Van

kollade mina fel koder eller rättare sagt e koder idag och nu var dom borta :P bilen går väl en aning bättre så i morgon blir det till att införskaffa nya tändkablar och se om det gör susen .
Chevrolet caprice 66
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

:P

Ja då var det inget fel på någon modul iaf, bara att du lossat batteriet tidigare och att det uppstod ett tillfälligt kommunikationsfel som lagrades =)

Hoppas tändkablarna ordnar "det sista".

Bild
Användarens profilbild
peter77
Van

hur många tempgivare sitter det på min motor 3.8l ? har bara hittat en som sitter mittemot termostaten mot torpedväggen så att säga . har hört att det finns tempgivare för insprutning och motortemp samt en givare som är till tempmätaren inne i bilen på vissa bilar ?
Chevrolet caprice 66
Användarens profilbild
Totte
SUV

Det finns nog bara en temp.givare.

Om du vill kan du lossa kontakten. Då visar instrumentet ingen temperatur och kylfläktarna ska starta.

Plus att du antagligen får en felkod :P .
Användarens profilbild
peter77
Van

Min motortemp ligger strax under mitten på mätaren , e det okej eller skall den ligga exakt på mitten om den är riktig ?
Chevrolet caprice 66
Användarens profilbild
Totte
SUV

Det är OK :P
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Finns bara en sensor på 2001 =)

En del andra Chrysler har precis som du säger en separat sensor till mätaren.

Bild
Användarens profilbild
peter77
Van

vart sitter jordpunkterna i motor rummet och vart sitter jord kabeln på motorn ? jag har letat i verkstads manualen men hittar inget som förklarar vart jordpunkterna finns :roll:
Chevrolet caprice 66
Användarens profilbild
peter77
Van

I torsdags kom domen , växelådan e kass sa dom när jag hade den på felsök . Kändes skönt att höra , NOT . men vi kan byta den för bara 34 500 skr sa dom sen . Tror jag ska slå till faktiskt :D eller inte . Men jag fick inga direkta besked på varför den beter sig som den gör .
Chevrolet caprice 66
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

????!! :shock: :o

Seriöst? :cry: Vad var felet? Hade du den på riktig felsökning hos Chrysler? Kanske "bara" är convertern? Den borde ju inte kosta mer än MAX 10 000:- att byta ut (tillen splitt ny).

Bild
Användarens profilbild
peter77
Van

Hade den hos sjölands bilservice som sysslar med Chrysler bl.a. Sa att det e fel på 3 an och lock upen , men inte vad det beror på utan inget annat att göra än att repa hela lådan . Kändes mest som om dom ville ha jobbet bara 34 500 :D . Med tanke på att den har något ryckig tomgång så känns det ändå som om det är motor relaterat . Kikade igår efter felkoder/e koder typ 100.1 och såna fanns det flera av ända upp till 100.6 tror jag det var . Jag har märkt att interiör belysning och instument belysningen flimrar lite emellanåt med . Sist jag mätte laddningen låg den på 14,2 eller 14,4 kommer inte ihåg riktigt . Kanske jordfel med i spelet ? Frågade för ett tag sen om jord punkter i motorrum men fick inget svar . Min tanke e om det e taskig jord mellan motor och kaross eller kaross och batteri ? Hur som helst vet jag inte längre hur jag ska gå vidare med bilen , har ingen lust att lägga några större summor på den mer än det jag redan har gjort .
Chevrolet caprice 66
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

:cry: Jag har aldrig hört talas om så höga priser faktiskt, måste kommit som en chock! :o

Finns nog inget "enkelt" schema på vart jordpunkterna sitter, finns hur många som helst till olika komponenter :/

Men i min bil så har jag dragit extra jord direkt från batteriet till bilens olika "datorer", t ex. PCM och TCM, detta gjorde jag eftersom det är en rekommenderad åtgärd enligt Chrysler-mekaniker i USA :P

Jag antar att du ändå tänker fortsätta att köra bilen? Finns ju inget mer som kan gå fel om nu verkstaden säger att lådan är dålig, den kan ju ändå hålla hela bilens liv.

Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Jag tror att denna länken kan vara av intresse ;)

http://www.automotiveforums.com/t196775 ... his__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Bild
Skriv svar