Hej
Då bilen hade dålig topplockspackning så har jag nu bytt den plus insugspackningar,vattenpump,tändstift etc men det är en kabel som jag inte kan se vart den ska sitta nu när jag monterar ihop bilen.
Kabeln kommer från en givare bak på blocket och går upp och fästs i konsolen där bränslerören från fuelrailen sitter fast med sin stålklamma.
Kablarna är gul och lila och det är en 2 stifts kontakt.
Är det någon som vet var denna skall sitta?
Bilen är en cheva transsport från -00
mvh
Thomas
Kablage och kontakt fråga TS 2000
Annons
Re: Kablage och kontakt fråga TS 2000
Kan det vara kabeln från vevaxelgivaren? I så fall ska den till tändmodulen.
tack för snabbt svar.
Detta måste jag kolla, har haft nere den och såg ingen kontaktplats då.
kollar direkt.
mvh
Thomas
Detta måste jag kolla, har haft nere den och såg ingen kontaktplats då.
kollar direkt.
mvh
Thomas
Lambdan sitter där bakom också, men den tror jag det är tre kablar till
hej igen
på tändmodulen finns det ingen 2 stifts kontakt.
bara 3 och 5 på höger sidan av den.
lamdan är det inte.
kontakt tätningsgummit är ljusgrönt eller turkos om det säger mer?
på tändmodulen finns det ingen 2 stifts kontakt.
bara 3 och 5 på höger sidan av den.
lamdan är det inte.
kontakt tätningsgummit är ljusgrönt eller turkos om det säger mer?
Jag kan inte komma ihåg att det ska sitta någon kabel vid fuel railen, kan du ta en bild?
jag tar en bild
Nu är ju allt tillbaka på sin plats igen så det är förbannat svårt att se denna kabel på bilderna.
har problem med att få över bilden till datorn.
har problem med att få över bilden till datorn.
hej
Finns det någon på detta forum som har en TS -00 eller liknande stående som möjligtvis har tänkt/vill sälja lite delar i gbg regionen?
jag behöver snabbt ha tag i tändkablar, spridarbrygga alt 2st spridare samt MAF sensor då dessa delar visa symptom på att vara fel/sönder.
Om så är fallet så hör av er.
Mvh Thomas
Finns det någon på detta forum som har en TS -00 eller liknande stående som möjligtvis har tänkt/vill sälja lite delar i gbg regionen?
jag behöver snabbt ha tag i tändkablar, spridarbrygga alt 2st spridare samt MAF sensor då dessa delar visa symptom på att vara fel/sönder.
Om så är fallet så hör av er.
Mvh Thomas
Returbilen har i Alingsås och Falkenberg, men de har stått ett tag så man vet inte vad som finns kvar.
Tändkablar ska du inte använda begagnade, det är nästan alltid problem. MAF-sensorn kan du prova att göra rent med elektronikrengöring, rör inte elektroderna utan bara spraya på. Spridarna kan du prova att rengöra genom att köra en tank med STP Total System Clean eller liknande.
Tändkablar ska du inte använda begagnade, det är nästan alltid problem. MAF-sensorn kan du prova att göra rent med elektronikrengöring, rör inte elektroderna utan bara spraya på. Spridarna kan du prova att rengöra genom att köra en tank med STP Total System Clean eller liknande.
Var skulle kabeln sitta förresten?