hej har införskaffat mig en cheva transport 2002, min fråga är går det att byta till vanliga dämpare typ denna
https://www.skruvat.se/Stotdampare-bak- ... 57324.aspx
sen dra säkringen till nivåregleringen/kompressorn, det är ej en awd, men dom som sitter i nu är helt slut
mvh andreas
chevrolet transport nivåreglering, dämpare
- andreasjakobsson
- Van
Annons
Re: chevrolet transport nivåreglering, dämpare
Ja, många gör så.
- andreasjakobsson
- Van
ok måste man kapa fjädrarna eller är det sån passform så det funkar endå?
- andreasjakobsson
- Van
sen så har jag ju naturligtvis läckage i oljerören som går över framvagnsbalken, lär man byta hela vägen och vart får man tag på sånna, går dom till oljekylaren?
Stötdämparna sitter inte i fjädrarna, så det behöver inte kapas någonting. Titta på Rockauto vilka stötdämpare du ska ha utan nivåreglering.
Ang oljerören så är de från växellådan till oljekylaren, men kolla vad det är för olja. Oljetrycksmätaren sitter ovanför startmotorn och läcker ofta, lätt att byta.
Ang oljerören så är de från växellådan till oljekylaren, men kolla vad det är för olja. Oljetrycksmätaren sitter ovanför startmotorn och läcker ofta, lätt att byta.
- andreasjakobsson
- Van
ok, dämpar problemet löste sig, bytte till ett par monroe med luftfjädring lika bra att bibehålla systemet, slangen hade rostat sönder så ska dit med en ny imorrn sen så ska det funka, det är typ genomskilnad olja, ej motorolja, men det ser ut som det läcker under oljetrycksmätaren, fast det är som sagt inte motorolja, sitter oljekylaren dör nånstans den med, utifall det är den som läcker, kanske räcker med att hälla i automatlåde tätning? det är ju inte så att det forsar ut, sen så undrar jag om parkeringsensorn/back, det blinkar rött med en jämn hastighet, kan man på nått sätt se vilken sensor som är sönder, har försökt gjort rent men ingen nytta, sen låter den inte heller, ska väll pipa som fan?
mvh andreas
mvh andreas
Automatlådans oljekylare sitter ihop med vanliga kylaren. Lossa kabeln till oljetrycksgivaren, om kontakten är full av olja så är det där du har läcka.
Om man öppnar armstödet bakom höger bakdörr så finns en kontakt man kan kortsluta för att få fram felkoder till backsensorerna
Om man öppnar armstödet bakom höger bakdörr så finns en kontakt man kan kortsluta för att få fram felkoder till backsensorerna