Hej.
Jag har en Cheva TS 2001 som jag nyligen köpt. Ett fel som jag upptäckt är att när jag slår på heljus så slocknar strålkastarna helt.
Allt utom positionsljusen so fortfarande lyser.
Sen kan jag vrida på ljusknappen hur mycket jag vill, ljuset kommer inte tillbaka. Kommer ibland tillbaka när ja stängt av bilen o startat den igen.
Någon som haft liknande problem på TS och vet vad man ska söka efter?
Chevrolet Trans sport problem med framljusen.
Annons
Re: Chevrolet Trans sport problem med framljusen.
Hej!
Börja med att kontrollera relät till halvljusen.
Mvh
Börja med att kontrollera relät till halvljusen.
Mvh
Tror vi haft den frågan uppe tidigare så prova söka
Det försvinner inte bara när jag slår på helljus. Om jag vrider ljusknappen till något av dom andra lägena så försvinner ljuset helt och återkommer inte när ja vrider tillbaka knappen.
Jag får nog köpa en Haynes bok för jag vet inte vart nånting sitter på dom här bilarna. Hittar inte ens en plugg för att tömma ur kylarvattnet.
Haft en TS förut och det va framljusproblem då med men den gången hade en av kontakterna till glödlampan smält ihop.
Jag får nog köpa en Haynes bok för jag vet inte vart nånting sitter på dom här bilarna. Hittar inte ens en plugg för att tömma ur kylarvattnet.
Haft en TS förut och det va framljusproblem då med men den gången hade en av kontakterna till glödlampan smält ihop.
Pluggen för att tömma kylarvattnet sitter i vänstra hörnet av kylaren. Titta i det klistrade inlägget så finns det en länk till en zip med servicemanualen
sverker skrev:Pluggen för att tömma kylarvattnet sitter i vänstra hörnet av kylaren. Titta i det klistrade inlägget så finns det en länk till en zip med servicemanualen
Okej tack. Ska kolla det. Har hört det ska vara röd glykol i dom så ska åka och köpa det.