Voyager, Märkliga följdfel?
Voyager, Märkliga följdfel?
Hej Igen!
Min voyager -01 2,4 har gått snart 24000 mil så felen löser av varandra. Nu senast så säckade remspännaren till ac och generator ihop som följdaktligen gjorde att jag blev stående vid vägen med urladdat batteri.
När jag bytt ut remmen och spännaren så verkade allt funka bra tills jag skulle ut och köra..
De fel jag har upptäckt är att hastighetsmätaren slutat att fungera samt att kupefläkten inte går alls.
Kan felen ha uppstått i samband med att jag bytte remspännaren? ?
Vänliga hälsningar Calle
Min voyager -01 2,4 har gått snart 24000 mil så felen löser av varandra. Nu senast så säckade remspännaren till ac och generator ihop som följdaktligen gjorde att jag blev stående vid vägen med urladdat batteri.
När jag bytt ut remmen och spännaren så verkade allt funka bra tills jag skulle ut och köra..
De fel jag har upptäckt är att hastighetsmätaren slutat att fungera samt att kupefläkten inte går alls.
Kan felen ha uppstått i samband med att jag bytte remspännaren? ?
Vänliga hälsningar Calle
Annons
Re: Voyager, Märkliga följdfel?
Körde du med bilen tills batt. sinade?
Ja det gjorde jag..
Ja uppenbarligen.. Någon som kan ha ide om vad som har hänt.
Prova att återställa bilens BCM genom att dra bort säkringen som heter "IOD" i några sekunder.
Kör även ett test på mätarhuset genom att hålla inne TRIP + RESET medans du vrider tändningen till ON (starta inte bilen).
Vad har du för fläktkontroller i bilen? Någon avancerad AC?
Kör även ett test på mätarhuset genom att hålla inne TRIP + RESET medans du vrider tändningen till ON (starta inte bilen).
Vad har du för fläktkontroller i bilen? Någon avancerad AC?
Hej!
När jag gjorde testet på mätarhuset så återställde det mätaren och den började funka igen - fantastiskt!! Tack!!
Däremot så funkar inte fläkten, det är inte någon avanserad klimatanläggning med flera zoner endast en enkel ac som har funkat bra.
När jag gjorde testet på mätarhuset så återställde det mätaren och den började funka igen - fantastiskt!! Tack!!
Däremot så funkar inte fläkten, det är inte någon avanserad klimatanläggning med flera zoner endast en enkel ac som har funkat bra.
Fläkten funkar alltså inte i ngt läge, inte ens i högsta.
Ha Ha Ha!!
Jag vet inte om jag vågar berätta det här men powerknappen ( som jag aldrig använder ) var avstängd, har aldrig fläkten avstängd.
Pinsamt..
Tack för hjälpen och för att ni tar er tid.. Den här sidan är guld värd!!!
Jag vet inte om jag vågar berätta det här men powerknappen ( som jag aldrig använder ) var avstängd, har aldrig fläkten avstängd.
Pinsamt..
Tack för hjälpen och för att ni tar er tid.. Den här sidan är guld värd!!!
Vi bjuder på det 
Skönt att det ordnat sig 
PS, Jag har kört 40 mil i en Chrysler Sebring UTAN batteri
(eller okey, 20 mil, batteriet exploderade efter 20 mil så jag kopplade bort allting).
PS, Jag har kört 40 mil i en Chrysler Sebring UTAN batteri
Ok!!
Vad kan hända vid urladdning? Är det batteriet som tar stryk eller kan även annan elektronik skadas?
Exploderade batteriet pga urladdning?
Vad kan hända vid urladdning? Är det batteriet som tar stryk eller kan även annan elektronik skadas?
Exploderade batteriet pga urladdning?
Tror inte att ett batteri exploderar av urladdning men däremot av överladdning (knallgasexplosion).
Bland det värsta man kan göra mot ett startbatteri är att långsamt tömma det på sin energi.
Det är skillnad på startbatteri och fritidsbatteri.
Som tur är verkar det inte som att en Chrysler tar ngn skada av det du gjorde. Hade det varit en Volvo
hade det inte gått att lösa ut den från verkstaden
.
Bland det värsta man kan göra mot ett startbatteri är att långsamt tömma det på sin energi.
Det är skillnad på startbatteri och fritidsbatteri.
Som tur är verkar det inte som att en Chrysler tar ngn skada av det du gjorde. Hade det varit en Volvo
hade det inte gått att lösa ut den från verkstaden
Ja det stämmer, batteriet "exploderade" inte pga. att det var urladdat
det var knallgasen 
Kom faktiskt fram till en bensinmack precis innan det hände, och tankade upp bilen, batteriet lyckades starta upp bilen men kort därefter kom det en fin smäll + rök, luktade i hela kupén
..dagen efter köptes ett nytt batteri på Biltema
Kom faktiskt fram till en bensinmack precis innan det hände, och tankade upp bilen, batteriet lyckades starta upp bilen men kort därefter kom det en fin smäll + rök, luktade i hela kupén
..dagen efter köptes ett nytt batteri på Biltema