Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Diagnosverktyg för Voyager 2.8 CRD?

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
daspunner
Station Wagon

Diagnosverktyg för Voyager 2.8 CRD?

Hej David heter jag! Ny medlem.

Har en bekant vars Voyager jag skruvat en del på och då och då har det hänt att vi fått åka till verkstad här i närheten o släcka nån lampa. Idag var det ABS:en till exempel. Att göra s några gånger har snart kostat vad det hade kostat o köpa egen diagnosutrustning.

Därför frågar jag vilket instrument ni har som tar Voyager:n o dess felkoder. Läsa ur och släcka P, B och C-koder är väl det som är mest intressant.

/Dave
Senast redigerad av Avenger den ons 08 mar 2017, 17:02, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Flyttade tråden till Voyager-kategorin / mvh
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Diagnosverktyg för Voyager 2.8 CRD?

Tjena David!

Ett billigt men bra verktyg är exempelvis Autel MD802, har testat det på flera Chrysler-modeller och har alltid funkat för nästan samtliga moduler (att läsa av osv., kan dock inte utföra någon programmering).

Finns att köpa i Sverige eller på ebay.com exempelvis, men se till att bekräfta serienumret med Autels huvudkontor i China om du köper från ebay.com, så att det är äkta! Annars ska man direkt häva köpet med säljaren! Rekommenderar enbart äkta vara, det är stor skillnad!

Finns även Autel Mot Pro, iCarsoft CR Plus, osv. som är i ungefär samma kategori. Vill man ha dyrare så har Autel riktiga proffsverktyg också.

Många handlar dock kopiorna av värstingprogrammen Autocom/Delphi etc. till låga priser från ebay, vilket INTE rekommenderas! Det ska vara äkta instrument enligt mig och det behöver inte vara märken som Autel eller iCarsoft utan det finns många andra såsom Foxwell, Launch, diverse avancerade OBD2-bluetooth-appar, m.m.

Min objektiva rekommendation är i alla fall Autels verktyg, gillar dem starkt!

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar