Det blev en Cheva!
Re: Det blev en Cheva!
https://www.blocket.se/vi/Autel_MD802_O ... ?ca=11&w=3
Damn! 1/3 av det priset på eBay, men drygt om man får en fake? Med min tur så!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Damn! 1/3 av det priset på eBay, men drygt om man får en fake? Med min tur så!
Annons
Det är ofta värt det med ett sådant instrument, på din bil går det troligtvis att läsa av flertalet moduler (med det instrumentet) varav de grundläggande är motorstyrningen, växellådan, ABS-systemet och Airbag-systemet. Med en billig OBD2-läsare så kan man enbart läsa av motorstyrningen och ev. någon generell felkod tillhörande växellådan. Dock kanske det räcker i många fall, då hade jag rekommenderat ytterligare en Autel-läsare, nämligen Autel AL319.
Tomtop (säljare på ebay) hade äkta tror jag, vet dock inte om alla är det, men det är bara att kontrollera med Autels huvudkontor och sedan häva köpet om den inte är äkta.
Se bara till så att lackeraren har tillgång till en riktig lackbox eller likvärt =)
Mvh
Tomtop (säljare på ebay) hade äkta tror jag, vet dock inte om alla är det, men det är bara att kontrollera med Autels huvudkontor och sedan häva köpet om den inte är äkta.
Se bara till så att lackeraren har tillgång till en riktig lackbox eller likvärt =)
Mvh
Tror jag såg Tomtop som en av de billigare på eBay, osäker. Ska hem till en kompis i veckan o kolla om hans kan läsa av felet, så få jag köpa en bra lite längre fram.Avenger skrev:Det är ofta värt det med ett sådant instrument, på din bil går det troligtvis att läsa av flertalet moduler (med det instrumentet) varav de grundläggande är motorstyrningen, växellådan, ABS-systemet och Airbag-systemet. Med en billig OBD2-läsare så kan man enbart läsa av motorstyrningen och ev. någon generell felkod tillhörande växellådan. Dock kanske det räcker i många fall, då hade jag rekommenderat ytterligare en Autel-läsare, nämligen Autel AL319.
Mvh
Självklart
Finns en på eBay också med 290 sålda och 100% feedback, då kan det väl tänkas att dom funkar
Det som är mycket viktigt är att säljaren ska ha varit aktiv i flera år på ebay, så att det inte är någon som plötsligt dykt upp och sedan försvinner (om man skulle få en "fejk"), för då är chansen att "häva köpet"/klaga mycket låg. Går man in på säljarnas profiler så står det vilket år de började sälja, samt recensioner, försäljningsstatistik osv. =)
Det kommer bog bli en sån nu snart när nästa last från USA kommer[emoji41]
I övrigt! Skärmen är på plats, offert och datum för lack kommer under veckan så det kommer bli innan månaden är slut[emoji39]
En annan sak, när man använder fjärrstarten, har bara testat två gånger men iaf så låter den som den går lite orent på tomgången?
I övrigt! Skärmen är på plats, offert och datum för lack kommer under veckan så det kommer bli innan månaden är slut[emoji39]
En annan sak, när man använder fjärrstarten, har bara testat två gånger men iaf så låter den som den går lite orent på tomgången?
Gött!
Vet inte om jag uppfattat korrekt, men är tomgången annorlunda med fjärrstarten än om du startar med nyckeln?
Mvh
Vet inte om jag uppfattat korrekt, men är tomgången annorlunda med fjärrstarten än om du startar med nyckeln?
Mvh
Jag tycker det haha men kanske bara inbillning. Är säkert lika, bara att jag inte tänkt på det annars. Inte som att den håller på att dö, men lite upp och ner eller hur jag ska förklaraAvenger skrev:Gött!
Mvh
I like turning money into noise!
Har du läst av ev. felkoder? Tänkte om tomgången kan höra ihop med att motorlampan lyser.
Vad är det du har beställt ifrån USA förresten?
mvh
mvh
En kompis handlar ganska friskt där, alt från båtar till elektronik av olja slag, prylar i största allmänhet. Så då får jag sneaka med saker ibland. Denna gång blir det en batterihållare till båten, en my propeller och en sån där avläsareAvenger skrev:Har du läst av ev. felkoder? Tänkte om tomgången kan höra ihop med att motorlampan lyser.
mvh
Härligt, då blir det godis till både båt och bil!
man kan i stora drag säga att från front till efter framdörrarna så är picikup/Tahoe/suburban/Avalanche (2007-2013) lika. kosmetiskt som skiljer. Bara bildgoogla för verifiering av specifik bildel.
Jag har kört med EBC Green stuff klossar förra vändan och tyckte att de tog slut ganska fort men gav mycket bättre bett än original som jag hade fadeproblem med på flera uppsättningar. Kör nu EBC Yellowstuff som är HD variant och klarar upp till 900grader. De har hållit bättre men ger mer bromsdam samt äter lite mer på bromsskivorna känns det som.
Men levererar fint, nu fungerar motorvägsfart + moms till stop på avfartern finemang
Originalklossarna klarade inte sånt. Det gjorde förövrigt inga skivor heller(2-3 uppsättning), var tvungen att skicka alla på svarvning innan det vart bra...
jag hade bytt axleloljorna, bromsvätskan samt glykolen också
Jag har kört med EBC Green stuff klossar förra vändan och tyckte att de tog slut ganska fort men gav mycket bättre bett än original som jag hade fadeproblem med på flera uppsättningar. Kör nu EBC Yellowstuff som är HD variant och klarar upp till 900grader. De har hållit bättre men ger mer bromsdam samt äter lite mer på bromsskivorna känns det som.
Men levererar fint, nu fungerar motorvägsfart + moms till stop på avfartern finemang
RAM Sport 1500 4x4
Ska googla de klossarnaStefan N skrev:man kan i stora drag säga att från front till efter framdörrarna så är picikup/Tahoe/suburban/Avalanche (2007-2013) lika. kosmetiskt som skiljer. Bara bildgoogla för verifiering av specifik bildel.
Men levererar fint, nu fungerar motorvägsfart + moms till stop på avfartern finemangOriginalklossarna klarade inte sånt. Det gjorde förövrigt inga skivor heller(2-3 uppsättning), var tvungen att skicka alla på svarvning innan det vart bra...
Ja, om det var ett tag sedan oljan byttes i axlarna så är det bäst att göra det också.
Hur är det med automatlådan och fördelningslådan förresten, när gjordes service på dessa senast?
mvh
Hur är det med automatlådan och fördelningslådan förresten, när gjordes service på dessa senast?
mvh
Jag ska kolla igenom alla papper noga o leta efter alla de sakerna som nämns här nästa torsdag när bilen kommer hem igen.Avenger skrev:Ja, om det var ett tag sedan oljan byttes i axlarna så är det bäst att göra det också.
mvh