Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Däcktrycksmätare Dodge Magnum SRT8

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
gabbe57
Station Wagon

Däcktrycksmätare Dodge Magnum SRT8

är det någon som vet om man kan koppla ur däck kontrollsfunktionen (Dodge Magnum SRT8),
När jag bytte till vinterdäck så får jag felmeddelande.
eller behöver jag köpa nya ventiler, eller var nu givarna sitter
//Anders
Senast redigerad av Avenger den mån 07 nov 2011, 21:08, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Bilmodell saknades..
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Däcktrycksmätare Dodge Magnum SRT8

Hej,

Sensorerna sitter innanför däcken (på insidan av fälgen), så om du har skiftat hela hjulen (däck + fälg) till vinterdäck så finns det inga sensorer alls för tillfället.

Men om du enbart skiftade däck med befintliga fälgar så borde däckfirman låtit sensorerna vara kvar.

Det går inte att stänga av indikationen om däcktrycks-varning, tyvärr, det är programmerat precis som Airbagen och annat i bilen. Ignorera meddelandet bara tills du får på sommarhjulen igen :P Eller bekosta däckskifte där dom plockar ur sensorerna från sommarhjulen och monterar dem i vinterhjulen :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
gabbe57
Station Wagon

går det att köpa extra sensorer?
isådana fall, vet du var?

//Anders
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Hej igen,

Ja, du akn antingen åka till Hedin bil eller någon annan autk. Chrysler återförsäljare, sensorerna är nämligen samma som på de flesta Chrysler, Dodge och Jeep mellan åren 2005-2009.

Annars kan du kolla skroten, t ex. Osbyskroten borde ha en hel del sensorer eftersom dom skrotat massa 300C, Sebring, Voyager, Magnum osv..

MEN, jag hade köpt dessa från Ebay, splitt nya och kostar inte ens 800:- inkl. frakten! :

http://www.ebay.com/itm/Tire-Pressure-M ... 1e6727b19c" onclick="window.open(this.href);return false;

Bild
Användarens profilbild
gabbe57
Station Wagon

Hallå,
Vet du om sensorerna hittar givarana?
eller måste bilen lämnas in för kalibrering.

//Anders
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Hej igen,

Manualen säger att man inte ska installera sensorer på andra fälgar än original :(

Vilka fälgar har du som sommarhjul, är det original?

Kommer bilen från USA import? I sådana fall måste du köpa sensorerna med 315 MHz frekvens eftersom det är den som gäller i USA, den andra frekvensen till EU samt Kanada-sålda bilar är över 400 MHz.

Modulen i bilen ska kunna hitta sensorerna själv om man kör i 30 km/h i 15 minuter, ingen annan programmering verkar behövas.

Bild
Användarens profilbild
CEk
SUV

Installerade nya på mina eftermarknadsfälgar, bara att tuta och köra då de installerar sug själva utan problem.
Skriv svar