Inputs här vore kanon.

I like turning money into noise!

Grejen är att själva fästet sitter som berget. Så då måste jag byta hela balken... har sett såna påläggsplattor förr. Därav idén. Klart att det allra bästa varit en ny krok.sverker skrev:Jo, mitt förslag på bästa lösning är att byta krok. De brukar inte vara så dyra
Vi ska testa det först. Men för båtkärran hade några extra cm varit toppensverker skrev:Ja, de brukar kunna sitta rejält hårt i fyrkantsfästet... Fungerar det inte att borra två nya hål i den befintliga plattan?
Det var just vända på draget som var tanken. Men just att vi inte lyckades få bort bulten utan var rädda att dra sönder den.Stefan N skrev:det är en kil i draget som spänns av en stoppskruv som nås i lilla hålet i mitten, insexverktyget ( 3 eller kanske 4mm) behöver vara 100-150mm.
Bildgoogla dragkroken så ser du snart hur konstruktionen ser ut.
vända draget så plattan sticker uppåt ist. då? Då har du ju inte byggt om draget

Det sitter en bult längre in så du kan ta bort eller vända på draget. Dock är det ofta som detta aldrig gjorts vilket resulterar i att det rostar fast, så var fallet på min. Fruktansvärt irriterande då detta är lägsta punkten. Slog i div saker i skogen, fartgupp, uppfarter etc. Dessutom var draget för lågt för båttrailern så fick kapa till en plåt och bulta dit för att få upp kulan högre.Tobzter skrev:Nja släp behövs väl ibland . Oki så den är "avtagbar" ?