Bil: Chrysler Grand Voyager 3.3 liters V6 automat -98.
Dålig (fesljummen) Värme.. Voyager 3.3 liters V6 -98.
Dålig (fesljummen) Värme.. Voyager 3.3 liters V6 -98.
Min värme funkar skitdåligt... Har bytt termostat men får ingen värme. bara lite ljummet.. när bilen står still blir det lite bättre.Så- har AC nått med värmen o göra?? den läcker ut kylmediet = ingen kyla på sommarn..TIPS motages tacksamt.. Fort ja fryser... 
Senast redigerad av Avenger den fre 09 dec 2011, 18:15, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Typ av motor saknades i rubriken samt texten =)
Anledning: Typ av motor saknades i rubriken samt texten =)
Annons
Re: Dålig (fesljummen) Värme.. Voyager 3.3 liters V6 -98.
Grunden till värme i bilen är cirkulerande varmvatten till värmepaketet. Har du det?
Se till att det finns cirkulation genom värmepaketet (in- + utgåense slang ska vara varma) > spjället + reglagen i kupén kan vara defekta, antingen så öppnar inte spjället eller så ger reglaget ingen signal till spjälldörren =(
Har du kollat värmepaketet, så att de två slangarna är varm och inte bara en slang?
Har du kollat värmepaketet, så att de två slangarna är varm och inte bara en slang?
tjing..
har letat i forumets manual o haynes verkstadshandbok..å blir inget klokare..
värme kommer när bilen står på tomgång.. men bara halvvarmt..
cirkulation finns i systemet, men när jag kör så avtar värmen..
testat att köra alla kombinationer som står i manualen. allt funkar .
Förr när detta inträffade så satt man en pappskiva i kylaren..
men detta är ju 2011...
ps. kan man plugga bakre AC/klima anl.å få bättre cirkulation.. Tips..
eller är det bara att riva den skiten o brygga slangarna:?
-just nu är stolvärmarna den största värmekällan i bilen.
har letat i forumets manual o haynes verkstadshandbok..å blir inget klokare..
värme kommer när bilen står på tomgång.. men bara halvvarmt..
cirkulation finns i systemet, men när jag kör så avtar värmen..
testat att köra alla kombinationer som står i manualen. allt funkar .
Förr när detta inträffade så satt man en pappskiva i kylaren..
men detta är ju 2011...
ps. kan man plugga bakre AC/klima anl.å få bättre cirkulation.. Tips..
eller är det bara att riva den skiten o brygga slangarna:?
-just nu är stolvärmarna den största värmekällan i bilen.
Visar instrumenthuset att motorn är varm (tempmätaren) ? 
Hej
Trodde tråden skulle fortsätta då jag har samma problem på min 3,3 -95 superdålig värme när man kör så stannar tempmätaren vid tredje strecket, ställer man bilen på tomgång och gasar på lite en stund så ökar den upp till normal men sjunker sedan när man börjar köra, bytte termostat förra vintern när problemet började och då funkade det sådär men i vinter så har det verkligen blivit kass. Vad göra? det känns ungefär som att termostaten inte stänger utan att den står öppen hela tiden.
// Janne
Trodde tråden skulle fortsätta då jag har samma problem på min 3,3 -95 superdålig värme när man kör så stannar tempmätaren vid tredje strecket, ställer man bilen på tomgång och gasar på lite en stund så ökar den upp till normal men sjunker sedan när man börjar köra, bytte termostat förra vintern när problemet började och då funkade det sådär men i vinter så har det verkligen blivit kass. Vad göra? det känns ungefär som att termostaten inte stänger utan att den står öppen hela tiden.
// Janne
Assistancekåren när du inte kan bärga dig.
tack för ditt pm janne,,min bror borde veta vem gurun du nämde är . då han jobbar inom boforskonsernen..
ska kolla om tips..
ang värmen så tror jag att i mitt fall så börjar vattenpumpen ge sig.. bilen har gått 35000 så de borde va dax för ny pump..
har en -98 reservdelsbil att plocka av så det är mest lust o ork som avgör värmen i vinter..
annars tycker jag att cirkulationen på bilen suger.. ingen fart alls..men men..byter jag allt som har med värmen att göra borde de ju inte bli sämre i alla fall..
hittar ja nått bra knep så lägger ja upp de här..
mvh colle
ska kolla om tips..
ang värmen så tror jag att i mitt fall så börjar vattenpumpen ge sig.. bilen har gått 35000 så de borde va dax för ny pump..
har en -98 reservdelsbil att plocka av så det är mest lust o ork som avgör värmen i vinter..
annars tycker jag att cirkulationen på bilen suger.. ingen fart alls..men men..byter jag allt som har med värmen att göra borde de ju inte bli sämre i alla fall..
hittar ja nått bra knep så lägger ja upp de här..
mvh colle