Hej! har en chrysler voyager 2.8 crd 06 16000mil som går för dyrt som billigast har jag fått den o gå på 0.82 lång körning med ett egg under gas pedalen.
tycker att den växlar ner till 3an så fort det blir en backe trots det relativft höga vridmomentet, sitter en disel kraft box i . får ingen andvändning av vridmomentet tack vare att den hela tiden växlar ner och varvtalet går upp på 3000varv. tacksam för all hjälp!.
Chrysler Grand Voyager crd 2.8 -06 hög bränsleförbrukning
- rogerkarlsson
- Van
Chrysler Grand Voyager crd 2.8 -06 hög bränsleförbrukning
Senast redigerad av Avenger den ons 04 jan 2012, 20:21, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Årsmodell saknades i rubriken.
Anledning: Årsmodell saknades i rubriken.
Annons
Re: voyager crd 2.8 hög bränsleförbrukning
Lägst förbrukning får du vid 85 km/h. Blandad körning står på 9,4 liter/milen enligt specifikationerna.
Jag tror nog att din bil drar ganska normalt faktiskt, det är ingen "miljövänlig" diesel så att säga med allt som innebär partikelfilter osv.
Har du märkt om den ökat i förbrukningen på senaste tiden? =/
Jag tror nog att din bil drar ganska normalt faktiskt, det är ingen "miljövänlig" diesel så att säga med allt som innebär partikelfilter osv.
Har du märkt om den ökat i förbrukningen på senaste tiden? =/
- rogerkarlsson
- Van
Hej Tack för svar! Har haft bilen sen i sommar fick den o gå lite billigare efter ja gorde ren mapsensorn på in suget. men har hört mig för lite att dom ska gå på 0.65 lång körning.
med husvagnen drar den 1.6 ++
med husvagnen drar den 1.6 ++
Om du fått ner din till området "0.8" så är det väldigt bra, tror absolut inte det är några fel utan sådan är förbrukningen "tyvärr"
Re: Chrysler Grand Voyager crd 2.8 -06 hög bränsleförbruknin
Tror absolut inte att det är något fel på din bil, vet en som har en likadan motor i sin jeep och den går inte under 0,9 hur snällt man än kör....