uConnect 8,4n - Uppdatera karta till svensk
Har skafat mig en Dodge Charger 2011 från USA.
Skulle dock vilja uppgradera kartan till en Svensk / Europeisk karta. På Weben blir man hänvisad till Chrysler återförsäljaren som inte finns i Sverige.
Något annat som stör är ju att Radion bara söker på ojämna kanaler, ex 102,1 / 102,3 / 102,5 / 102,7 osv
Medan vi i Europa har kanaler på varje tondel ex 102,0 / 102,1 / 102,2 / 102,3 osv
Någon som har något tips ?
Skulle dock vilja uppgradera kartan till en Svensk / Europeisk karta. På Weben blir man hänvisad till Chrysler återförsäljaren som inte finns i Sverige.
Något annat som stör är ju att Radion bara söker på ojämna kanaler, ex 102,1 / 102,3 / 102,5 / 102,7 osv
Medan vi i Europa har kanaler på varje tondel ex 102,0 / 102,1 / 102,2 / 102,3 osv
Nöjd och glad ägare av Dodge Charger R/T AWD 2011
Men vår Jaguar S-type 2000 är inte så tokig den heller
Annons
Re: uConnect 8,4n - Uppdatera karta till svensk
Släng iväg ett mail eller ring till Sweden Custom Cars på http://www.swedencustomcars.se" onclick="window.open(this.href);return false; och se vad dom säger, dom (om någon) borde veta 
Jag kan dock säga att det finns Europakartor till Garminen i Uconnecten, så kolla med en återförsäljare, t ex. ovanstående, eller Fiat, Lancia osv.
Jag kan dock säga att det finns Europakartor till Garminen i Uconnecten, så kolla med en återförsäljare, t ex. ovanstående, eller Fiat, Lancia osv.
Tack för ditt svra.
Besökte en Lancia återförsäljare idag och kollade på Lancia Thema och dom har samma uConnect 8,4n så det går nog att ta det den vägen. Fanns dock ingen att fråga - pga Påsk ledighet.
Så vill jag önska Er en Glad Påsk
Besökte en Lancia återförsäljare idag och kollade på Lancia Thema och dom har samma uConnect 8,4n så det går nog att ta det den vägen. Fanns dock ingen att fråga - pga Påsk ledighet.
Så vill jag önska Er en Glad Påsk
- SandmanNet
- SUV
Har du fått någon klarhet i detta? Jag har en Charger 2012 med Uconnect och har samma problem. Sweden Custom Cars kommer "snart" ha en lösning men det kommer kräva att jag skickar in nav-enheten (inte hela skärmen) till demMontego skrev:Har skafat mig en Dodge Charger 2011 från USA.

- SandmanNet
- SUV
Har testat lite mer nu. Har fått tag på en fil för att testa, tror man kan beställa dem direkt från den här adressen:
https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID=253" onclick="window.open(this.href);return false;
Men jag ville vara säker, så jag jagade rätt på dem på ett lite mer "skumt" sätt som jag inte tänker avslöja här.
Så vitt jag vet är detta universiella kartfiler för Garminprylar. Har läst om att det ska funka med SD-kort men jag fick det inte att fungera alls. Jag tog med mig en USB-sticka, ett SD_kort och min laptop ut i bilen för att testa mig fram. Det jag kom fram till är att det är USB-sticka som gäller. Filen ska heta "gmapprom.img" och den ska ligga i en mapp i roten på stickan som heter "GARMIN".
När jag fixat det och sätter in usb-stickan i usb-porten i armstödet på min Dodge Charger 2012 med Uconnect 8.4N så hände det något! Det står "Validating update" och ett timglas snurrar.... i evigheter... Kartan jag testade var visserligen rätt så stor (Western Europe, 2,5GB). Jag väntade i över tio minuter innan jag gav upp för jag hade annat för mig. Men det verkar lovande. Ska väl testa igen sen och rapportera tillbaka och se om den till slut uppdaterar kartan eller om det hela går åt skogen. Blev nästan orolig att den skulle dra ur batteriet, men förhoppningsvis så räcker det längre än så
Nåja, ett steg i rätt riktning, eller hur?
https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID=253" onclick="window.open(this.href);return false;
Men jag ville vara säker, så jag jagade rätt på dem på ett lite mer "skumt" sätt som jag inte tänker avslöja här.
Så vitt jag vet är detta universiella kartfiler för Garminprylar. Har läst om att det ska funka med SD-kort men jag fick det inte att fungera alls. Jag tog med mig en USB-sticka, ett SD_kort och min laptop ut i bilen för att testa mig fram. Det jag kom fram till är att det är USB-sticka som gäller. Filen ska heta "gmapprom.img" och den ska ligga i en mapp i roten på stickan som heter "GARMIN".
När jag fixat det och sätter in usb-stickan i usb-porten i armstödet på min Dodge Charger 2012 med Uconnect 8.4N så hände det något! Det står "Validating update" och ett timglas snurrar.... i evigheter... Kartan jag testade var visserligen rätt så stor (Western Europe, 2,5GB). Jag väntade i över tio minuter innan jag gav upp för jag hade annat för mig. Men det verkar lovande. Ska väl testa igen sen och rapportera tillbaka och se om den till slut uppdaterar kartan eller om det hela går åt skogen. Blev nästan orolig att den skulle dra ur batteriet, men förhoppningsvis så räcker det längre än så
Nåja, ett steg i rätt riktning, eller hur?

Ja, det finns ju lite andra sätt som du säger
Har själv provat mig fram på lite Garmin-enheter och man kan lätt fastna i 4-5 timmar med att leka runt och testa.
Hoppas att du får det att fungera
Håll oss up to date =)
Hoppas att du får det att fungera
- SandmanNet
- SUV
Dåliga nyheter. Testade med en mindre fil från samma källa, och den tog bara runt fem minuter på sig att validera, men tyvärr så sade uconnect att det var fel format eller liknande. Skulle ha fotat skärmen men glömde. Jag fortsätter gräva.

inget nytt om navigatorn? 
- SandmanNet
- SUV
Nej, tyvärr, har varit i kontant med NAVTEQ som är dom som fixar kartorna till Uconnect, men dom stödjer inte något annat än USA/Canada i dessa modeller och bad mig snacka med min bilsäljare.VDB skrev:inget nytt om navigatorn?

- SandmanNet
- SUV
Var precis i kontakt med Björkmans Bil här i Västerås och frågade dem om dom visste hur man kunde få in svenska kartor i min Dodge, men dom hade inga bra svar. Det verkar som att jag måste ta kontakt med SCC och skicka in min nav-enhet. Typiskt!

- SandmanNet
- SUV
Customtronix
http://www.customtronix.com/index.php?p ... t&Itemid=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Där har vi en head unit för min Dodge Charger SRT8. €1599 (14 135 kronor). Men som det står:
Men fan vad jag hade vealt ha en lösning man kan fixa själv med en enkel USB-sticka eller liknande
Där har vi en head unit för min Dodge Charger SRT8. €1599 (14 135 kronor). Men som det står:
Förmodligen är det den lösningen som SCC använder, enligt Dodge-forumet så är detta enda lösningen i Sverige för att konvertera enheterna. Jag kommer få detta gratis i och med att jag köpt bilen från SCC, men om ni direktimporterat så är det en kostnad ni får ta helt enkelt antar jag.If you already have a Chrysler factory installed uConnect with USA maps you don't needs this solution. We can convert your factory uConnect. This conversion service will start within 2-3 months time.
Men fan vad jag hade vealt ha en lösning man kan fixa själv med en enkel USB-sticka eller liknande

Ja! Hur svårt kan det vara?
- SandmanNet
- SUV
Har en ny tråd nu att följa upp med andra kartfiler. Ska testa lite och återkommer. Det är fan inte lättVDB skrev:Ja! Hur svårt kan det vara?

Såg att 2012-versionen finns för Europa nu från Garmin, men går inte att "ladda ned" (ännu) utan enbart köpa, kan det stämma? Installation med USB eller DVD samt kartfilerna på SD-kort? Eller är jag ute å cyklar nu
Undra vad den här personen har för version:
http://www.blocket.se/stockholm/Dodge_D ... ?ca=17&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Lancia Thema och Fiat Freemont kör liknande system, kolla med någon återförsäljare där om dom kan sälja till överkomliga priser.
Undra vad den här personen har för version:
http://www.blocket.se/stockholm/Dodge_D ... ?ca=17&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Lancia Thema och Fiat Freemont kör liknande system, kolla med någon återförsäljare där om dom kan sälja till överkomliga priser.
Låter lite långsökt att behöva byte hela elektroniken för att få till en annan karta.
Däremot så kan det var en korrekt åtgärd om jag också vill fixa till radion så att den får EU-format som söker på alla frekvenser (USA söker ju bara ojämna frekvenser).
Jag har för avsikt att ta dialogen med någon Fiat / Lancia ÅF så småningom om kartan och struntar i radion.
Men än så länge så hittar jag till jobbet utan Navigator
PS.
Läste på ett US-forum att det tog lång tid att uppdatera kartan. Så 10-15 min räcker nog inte.
Bara att vänta kan jag tro
"Usch .....surt sa räven" om rönnbären
Däremot så kan det var en korrekt åtgärd om jag också vill fixa till radion så att den får EU-format som söker på alla frekvenser (USA söker ju bara ojämna frekvenser).
Jag har för avsikt att ta dialogen med någon Fiat / Lancia ÅF så småningom om kartan och struntar i radion.
Men än så länge så hittar jag till jobbet utan Navigator
PS.
Läste på ett US-forum att det tog lång tid att uppdatera kartan. Så 10-15 min räcker nog inte.
Bara att vänta kan jag tro
"Usch .....surt sa räven" om rönnbären