Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Köpråd bil, Sebring, 300c, cadillac ..

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
mrloco
Minivan

Köpråd bil, Sebring, 300c, cadillac ..

Hej, har tänkt köpa en ny bil och har kollat på några olika modeller.

Chrysler sebring 2,7 -2008 årsmodeller
Chrysler 300C 2,7 -2008-2009 årsmodell
Cadillac Bls antingen en 2.0T eller 2.8 årsmodell -2006-2007
Cadillac Cts 2,7 el 3,6 -2008 årsmodell fast den var ganska mycket dyrare än dom andra.
Alla kommer ha automatlåda, vill inte ha manuell.

Har ni något att säga om dom bilarna, kända fel? hur är hållbarheten går dom sönder eller?
Lite allmän info om dom skulle vara kul.
Vilken anser ni är snyggast och vilken hade ni valt mellan dom?
Det är lite svårt att välja mellan dom.

P.s vet inte var jag skulle lägga tråden när det rör både chrysler och cadillac.
Senast redigerad av Avenger den sön 15 apr 2012, 09:37, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Ej beskrivande rubrik.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Köpråd bil, Sebring, 300c, cadillac ..

Tjena,

Detta är mina egna åsikter om bilarna :D :

Chrysler Sebring 2008; Den hade jag inte valt pga. utseendet, gillar inte den designen. Samt så har de bilarna sjunkit i värde enormt de senaste åren och lär fortsätta göra det.

Chrysler 300C 2008-2009; En bra årsmodell där mycket är fixat på 2.7 litern då den tidigare var känd för sin dåliga 2.7:a med trånga oljekanaler som sattes igen och bilen skurit. Jag personligen hade nog viljat ha 3.5 litern även om den har kamrem till skillnad mot 2.7:an som har kedja eftersom den ger ganska bra effekt på sina 250 HK för att driva bilen framåt. Kanske tänka på en Dodge Magnum 3.5:a??

Jag hade aldrig tittat på en BLS även om dom är ganska snygga så är ju nästan Saab 9-3 andra gen. facelift snyggare och det finns mer delar till karossen/utseendet om något skulle strula även om allt under skalet är samma.

Varför inte en lite tidigare årsmodell av CTS? :) Dom håller sig i samma prisklass.

Kolla gärna in Edmunds.com för recensioner om bilarna, en mycket bra källa!! :P
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
mrloco
Minivan

Undrar en sak till på chrysler 300C 2,7 liters motorn så har årsmodell 2009 177hk medans 2006-2007 årsmodell 2,7 liter motor har 193 hk. varför?

Jag läste i en biltidning som motormännen och bilbesiktningen har stoppat ihop, att 300c kan ha lite problem med klimatanläggningarna/acc på vintern att dom inte är anpassade för vårat nordiska klimat. kommer det bli något problem att den inte orkar få upp värme eller så? om det är -20, -30 grader ute.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Det enda jag har hört/läst är att dieselmotorerna kan ha lite problem med att komma upp i värme (3.0). Jag tror nog att 2.7:an klarar av det med tanke på att många många sådana bilar rullar i Canada :D

Dom gjorde ett tappert försök med att få ned bränsleförbrukningen på senare årsmodeller varav hästkrafterna sjönk drastiskt :(

Du har inte funderat på en Magnum med 3.5 V6? Den motorn ger bra mycket mer effekt för att driva den tunga bilen framåt =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar