Jag har precis monterat ett nytt grenrör coh det verkar som om det inte blev helt tätt mellan grenrör och katalysatorn. Jag har efterdragit bultarna men jag tror inte det blev tätt. Kan man lägga dit en till packning och hoppas att det tätar då? Eller ska jag kladda på montering/reparationspasta på den som redan sitter där?
Jag hade dåliga avgasvärden vid besiktningen och därför köpte jag nytt grenrör då det gamla var ordentligt sprucket. Vid ombesiktningen var värdena lite bättre, men bara precis på gränsen till godkänt, därför tror jag att det fortfarande läcker(tycker mig höra ett väsande vid gaspådrag). Jag tycker mig ha känt att det inte läcker vid grenröret mot motorn. Bultarna till grenröret fick jag efterdra. Är det normalt att efterdra detta?
Avgasläckage Grand Voyager 2.4-99
Avgasläckage Grand Voyager 2.4-99
Blekta och matta strålkastare i plast? Jag fixar det åt dig för mycket mindre pengar än vad en ny strålkastare kostar. Hör av dig så ordnar vi nåt. Jag finns i Arboga.
Annons
Re: Avgasläckage Grand Voyager 2.4-99
Vad köpte du får grenrör? Ett splitt nytt?
Re: Avgasläckage Grand Voyager 2.4-99
[quote="Avenger"]Vad köpte du får grenrör? Ett splitt nytt?[/quot
Sprillans nytt från Hansen.
Vad tror du om mina funderingar för att få det tätt?
Sprillans nytt från Hansen.
Vad tror du om mina funderingar för att få det tätt?
Blekta och matta strålkastare i plast? Jag fixar det åt dig för mycket mindre pengar än vad en ny strålkastare kostar. Hör av dig så ordnar vi nåt. Jag finns i Arboga.