Hej
Jag undrar om det är någon som vet ´om AC-pumpen skall gå tungt att dra runt manuellt när bilen är avslagen?
Bil: Chrysler Sebring 2005
AC Pump går tungt manuellt, Chrysler Sebring 2005
AC Pump går tungt manuellt, Chrysler Sebring 2005
Senast redigerad av Avenger den fre 13 apr 2012, 20:40, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Bilmodell/årsmodell saknades i rubriken samt texten.
Anledning: Bilmodell/årsmodell saknades i rubriken samt texten.
Anders fd. Sebring - 05
Nu nytt märke som inte är Amerikanskt
Annons
Re: AC Pump går tungt manuellt, Chrysler Sebring 2005
Tjena,
Jag kan klippa bort drivremmen på min reservdelsbil, Chrysler Stratus, och kolla om det går segt på den också
Har dock inte tillgång till bilen förrän på måndag igen då den står på annan ort.
Jag kan klippa bort drivremmen på min reservdelsbil, Chrysler Stratus, och kolla om det går segt på den också
Hej! Det var flera Honda bilar från 1996 med samma kompressormodellen (TRS090) som på din bil som hade problem med clutchlagret. Själva kompressorn brukar hålla länge, den är en "spiralkompressor" dvs har ingen kolvar och det borde inte vara svårt att snurra hubben med handen. För att kontrollera clutchlagret borde du ta lös din multirem och försöka vrida remskivan med handen..
Remskivan hålls fast med en låsring, likaså sitter lagret i remskivan. Relativt lätt att byta ut om den visar sig vara trasigt. Vet inte hur trångt kompressorn sitter på din bil men det krävs inget avdragare/verkstadspress för att demontera/montera clutchhubben och remskivan. Du behöver inte heller tömma AC systemet av köldmedium för att byta lagret.
Bra om du kolla det, om kullagret skär sig så blir det större dyra skador på kompressorn och allt annat som drivs med multirem.
Remskivan hålls fast med en låsring, likaså sitter lagret i remskivan. Relativt lätt att byta ut om den visar sig vara trasigt. Vet inte hur trångt kompressorn sitter på din bil men det krävs inget avdragare/verkstadspress för att demontera/montera clutchhubben och remskivan. Du behöver inte heller tömma AC systemet av köldmedium för att byta lagret.
Bra om du kolla det, om kullagret skär sig så blir det större dyra skador på kompressorn och allt annat som drivs med multirem.
Jag heter AutoCool. Can you .se why?
Nå hur kändes den?
Avenger skrev:Tjena,
Jag kan klippa bort drivremmen på min reservdelsbil, Chrysler Stratus, och kolla om det går segt på den ocksåHar dock inte tillgång till bilen förrän på måndag igen då den står på annan ort.
Anders fd. Sebring - 05
Återkommer i eftermiddag, ska precis besöka min kära reservdelsbil på jobbet!
hehe
Den var inte så jättetung att dra runt.., men vi har som sagt olika bilar också