Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Recalls på direktimport - Fungerar det ?

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
Montego
Minivan

Recalls på direktimport - Fungerar det ?

Hej

Tog hem en Dodge Charger 2011 AWD i höstas. Mycket nöjd med bilen. Tyvär har modellen ett standard fel med dörrhandtagen. Bilen ska låsa upp sig själv bara man tar i handtaget och man har nyckel i fickan. "Keyless Entry" som dom kallar det. Och nu har jag - tack vare det här forumet - sett att man kan kolla om det finns standardfel som ska/bör åtgärdas.

Sökte på mitt chassinummer (VIN) och fick upp att dörrhandatgen byts på garanti. Lite långt att åka bara. Men man kanske skulle kunna utverka delarna från någon ÅF i USA.

Någon som har erfarenheter av sk "Recalls" ?
Nöjd och glad ägare av Dodge Charger R/T AWD 2011
Men vår Jaguar S-type 2000 är inte så tokig den heller
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Recalls på direktimport - Fungerar det ?

Jag kollade med Chrysler Sverige för ett tag sedan ang. recalls på min Dodge Avenger (projektbilen i forumet), den har problem med framvagnen (dåliga länkarmar och spindelleder, även handtag som "går av i plasten" osv. osv..).

Mailade ett par gånger till dom samt någon återförsäljare, fick i början lite otydliga svar och till slut kom dom fram till att "eftersom bilen inte sålts i Sverige eller Europa när den var ny (min modell har inte sålts här överhuvudtaget) så fungerar det inte. Men många säger att eftersom det gäller en fråga om "säkerhet" så ska man kunna få det fixat gratis, oavsett var i världen man befinner sig. Jag hade säkert kunnat stå på mig lite mera men eftersom grejerna var så billiga och jag hade ingen tid att vänta på deras tjafs så ordnade jag det själv :)

Men kolla med Fiat/Lancia/Chrysler om det går, definitivt värt de!

P.S, jag mailade även Chrysler USA och fick lite svar, dom var osäkra men sa att det ska gå..
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
tobbebobbe
Minivan

Det funkade på min USA importerade Voyager -96.
Jeep Wrangler -89
Dodge Caliber -07
Chrysler Grand Voyager -09
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

En notis..: Men då hette den Dodge Caravan eller Chrysler Town & Country? :D hehe
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
tobbebobbe
Minivan

Avenger skrev:En notis..: Men då hette den Dodge Caravan eller Chrysler Town & Country? :D hehe
Precis ;)
Jeep Wrangler -89
Dodge Caliber -07
Chrysler Grand Voyager -09
Skriv svar