c-lås problem Voyager -98
c-lås problem Voyager -98
C-låset och innerbelysningen funkar bara när man har tändningen på, slås tändningen av funkar inte c-lås , innerbelysningen och fjärrlås jag blir galen . Det började efter jag tvättat bilen och fjäderfästena i motorummet nån som har nån idé har kollat säkringarna och dom är hela , dörrlås v fram brutet så jag måste in på vänster sida för att sätta på tändningen och sedan låsa upp bilen på panelen . Mvh
Annons
Re: c-lås problem Voyager -98
Jag skulle chansa på att det har blivit klappkontakt eller för mycket skit på någon kabel som hindrar ljus och lås.
Antagligen var det tvätten som satte nåda stöten. Kolla kablar runt dörren och kablage från motorrummet. Spraya på kontakter och se.om det hjälper, har du otur måste du nog ta loss dörr sidan och kolla där. Men antagligen kontakt fel någonstans utanför dörren.
Kolla runt lite på kontakterna med all säkerhet tvätten i matrummet som spökar.
Ps om du har dragkrok kolla strömmen där med. Har haft alla möjliga problem när det varit glapp eller ström som hoppat mellan kontakterna.
Hoppas det löser sig
Arvid
Antagligen var det tvätten som satte nåda stöten. Kolla kablar runt dörren och kablage från motorrummet. Spraya på kontakter och se.om det hjälper, har du otur måste du nog ta loss dörr sidan och kolla där. Men antagligen kontakt fel någonstans utanför dörren.
Kolla runt lite på kontakterna med all säkerhet tvätten i matrummet som spökar.
Ps om du har dragkrok kolla strömmen där med. Har haft alla möjliga problem när det varit glapp eller ström som hoppat mellan kontakterna.
Hoppas det löser sig
Arvid
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
En med samma problem som dig med centrallåset:
http://dodgeforum.com/forum/dodge-carav ... n-off.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dock inte mycket till lösning =/
Men jag tror du kan kolla ev. BCM-felkoder genom att hålla inne TRIP/RESET samtidigt som du vrider tändningen till ON, då får du kanske upp några speciella koder i mätarhusets display, prova gärna det.
Kolla gärna säkringen som heter "IOD" om den är hel.
http://dodgeforum.com/forum/dodge-carav ... n-off.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dock inte mycket till lösning =/
Men jag tror du kan kolla ev. BCM-felkoder genom att hålla inne TRIP/RESET samtidigt som du vrider tändningen till ON, då får du kanske upp några speciella koder i mätarhusets display, prova gärna det.
Kolla gärna säkringen som heter "IOD" om den är hel.
Ska ta och kolla upp detta så fort det slutat regna alla tips är välkomna. Kan det ha nått med kontaktstycket på höger sida i torpedväggen. Tack alla. 
En till som har samma problem:
http://dodgeforum.com/forum/dodge-carav ... alled.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Antagligen har det något med radion att göra kanske?
Har du kvar originalstereon?
http://dodgeforum.com/forum/dodge-carav ... alled.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Antagligen har det något med radion att göra kanske?
Nix originalradio är borta sitter en jvc i med riktiga ISO kontakter .den satt i innan det paja .
Hej igen,
Ok
Hade du dragkrok på bilen?
Kolla alla säkringar i motorrummet och kupén =)
Ok
Hade du dragkrok på bilen?
Kolla alla säkringar i motorrummet och kupén =)
El felen är aldrig roliga.
Kolla du kontakt stycket med. Skvätter ju åt alla håll när man tvättar
Kolla du kontakt stycket med. Skvätter ju åt alla håll när man tvättar
Voyager V6 -04
har dragkrok som är urkopplad och iod säkringen är hel så nästa steg är väl bcm vad det nu är och sitter? har kollat alla kontakter i motorrummet men allt verkar ok. det finns ett kontaktstycke på höger sida på torped vägg som jag inte vet vad den går till. tack för alla tips jag plågas vidare med letande efter felet .mvh
Prova rycka bort IOD-säkringen i 1 minut och sätt tillbaks den, detta återställer BCM:en 
Okej ska dra säkringen 1 minut och hålla tummarna . Hoppas det är så enkelt fel . Hör av mej om det funkar eller inte . Tack
Ni ska ha stort tack för hjälpen och alla idéer . Det var iod säkringens fel gjorde rent i säkringsspåren och satte dit en ny säkring och nu funkar det det enda som spökar är ena skjutdörren som låser men inte låser upp har gjort rent kontakter men det hjälper inte men det är kan man leva med. Tack alla. 
Gött att höra 
Kan dock ha varit BCM:en som återställdes när du plockade ur säkringen med batteriet fortfarande inkopplat
Ang. skjutdörren så kanske det är låssolenoiden som är dålig, vi hade en dålig skjutdörr på vår gamla Voyager, det enda som hjälper är nog att byta "el-motorn/solenoiden", finns på ebay.com att köpa billigt med frakten
Men som tur är så finns det två skjutdörrar på årsmodell -96-00, vår gamla hade bara en skjutdörr på passagerarsidan =(
Kan dock ha varit BCM:en som återställdes när du plockade ur säkringen med batteriet fortfarande inkopplat
Ang. skjutdörren så kanske det är låssolenoiden som är dålig, vi hade en dålig skjutdörr på vår gamla Voyager, det enda som hjälper är nog att byta "el-motorn/solenoiden", finns på ebay.com att köpa billigt med frakten
Men som tur är så finns det två skjutdörrar på årsmodell -96-00, vår gamla hade bara en skjutdörr på passagerarsidan =(
Evigt tacksam det är ett grymt forum. Stor tack avenger för tips och idée 
Gott att det löste sig
Voyager V6 -04