När bilen är kall så hörs ett skorrande ljud när motorn går, blir värre när jag lägger växel och belastar motorn, Det försvinner när motorn blivit varm ca 1 minut. Det påminner om ett dåligt lager typ.
Jag har bytt lager till AC pumpen (frihjulet) men det försvann icke. Svårt att lokaliser men jag tycker det kommer från vänster sida när jag står framför bilen eller kanske lite bakom motorn,jag hatar sådana här fel alltså. Som inte är tydliga. Vattenpumpen? Växellådan? Oljepump? Ac pump? Spännaren?
Bil: Chrysler Sebring -05 2.7 V6
skorrade ljud Chrysler Sebring -05
skorrade ljud Chrysler Sebring -05
Senast redigerad av Avenger den lör 02 jun 2012, 10:24, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken samt texten.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken samt texten.
Anders fd. Sebring - 05
Nu nytt märke som inte är Amerikanskt
Annons
Re: skorrade ljud Chrysler Sebring -05
Svårt att säga över datorn, men kör till en mekaniker/verkstad så kan dom nog lokalisera felet ganska omgående då dom är så pass vana 
Dessa motorer är kända för problem med otillräcklig olja pga. trånga oljekanaler, prova att byta olja och filter till det finaste du kan hitta, kanske är oljan som har svårt att ta sig runt i motorn när den är kall.
Dessa motorer är kända för problem med otillräcklig olja pga. trånga oljekanaler, prova att byta olja och filter till det finaste du kan hitta, kanske är oljan som har svårt att ta sig runt i motorn när den är kall.
Ja jag kollade oljan när jag var och bytte bromsar i dag, och det var väldigt lite i så jag fyllde på 1 liter.
Skall kolla sen när bilen stått en stund, kan faktiskt ha varit det?! Tyckte den blev tystare direkt
Skall kolla sen när bilen stått en stund, kan faktiskt ha varit det?! Tyckte den blev tystare direkt
Anders fd. Sebring - 05
Jag hade servat den motorn ofta med nya olja och filter eftersom det är så många som rapporterat haveri på just 2.7:an 
Vad menar du med det finaste jag kan hitta? Oljan eller filter? Vad rekommenderar du?
Anders fd. Sebring - 05
Jag beskrev nog lite fel, det jag menar är att man bör göra frekventa oljebyten (mer än vad andra bilar/motorer behöver).
Använd endast helsyntetisk olja med visko på 5W-30.
De flesta oljor kostar samma om man vill ha kvalité, även Biltemas olja har samma prisklass som t ex. Castol osv.
Använd endast helsyntetisk olja med visko på 5W-30.
De flesta oljor kostar samma om man vill ha kvalité, även Biltemas olja har samma prisklass som t ex. Castol osv.
Efter att jag fyllde på med olja så låter det ff, blev alltså inte bättre av det. Möjligen så skall jag byta olja nu ändå efter ca1000 mil så. Det blir till att lämna i nbilen känner jag.
Anders fd. Sebring - 05
Någon som vet vad det är för lager i spännrullen?
Anders fd. Sebring - 05