Parkeringssensor Dodge Charger SRT8 2012
- SandmanNet
- SUV
Parkeringssensor Dodge Charger SRT8 2012
Hej! Ska precis till att köpa mig en Dodge Charger, och den har parkeringssensor men bara bak, inte fram. Min nuvarande Honda har både bak och fram så det känns lite tjurigt.
Jag hittade en tråd om aftermarket-sensorer man kan köpa, som de här:
http://www.parkingdynamics.co.uk/Univer ... ing-Sensor" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag är ingen bilmekaniker eller ens hemmafixare, men hur svårt vore det att få på de där på en Charger? Vill ju vara säker på att den täcker in hela fronten ordentligt. Någon som har någon erfarenhet av liknande?
Jag hittade en tråd om aftermarket-sensorer man kan köpa, som de här:
http://www.parkingdynamics.co.uk/Univer ... ing-Sensor" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag är ingen bilmekaniker eller ens hemmafixare, men hur svårt vore det att få på de där på en Charger? Vill ju vara säker på att den täcker in hela fronten ordentligt. Någon som har någon erfarenhet av liknande?

Annons
Re: Parkeringssensor Dodge Charger
Tänkte precis fråga vilken årsmodell det gäller, men antar att det är nya versionen som visas på din hemsida?
Kanske rentav från Sweden Custom Cars? 
Nice! :

Verkar vara ett bra kit, skönt att slippa göra hål i fronten samtidigt som det är diskret. Har faktiskt aldrig sett detta tidigare, nu blev jag också intresserad ju
Det är även ett plus i kanten att man slipper en display i kupén, för dem känns lite sisådär "universal" för en sådan ny bil.
Bra pris också, frakten var heller inte så dyr på £8.95 till Sverige.
Nackdelen är väl att oavsett om det sitter sensor fram eller ej så är nog fronten lätt att råka skrapa undertill, t ex. vid parkering mot trottoarskanter osv.
Tror det sitter en sensor för den adaptiva farthållaren i fronten mot plasten på Charger -11, är dock inte riktigt hundra eftersom jag inte har någon servicemanual =/ Men ha i åtanke om/när du demonterar fronten att det kanske sitter något där.
Men det kanske går att komma åt fronten på insidan om man enbart demonterar grillen?
Lite spekulationer efter de bilder jag sett..
Nice! :

Verkar vara ett bra kit, skönt att slippa göra hål i fronten samtidigt som det är diskret. Har faktiskt aldrig sett detta tidigare, nu blev jag också intresserad ju
Bra pris också, frakten var heller inte så dyr på £8.95 till Sverige.
Nackdelen är väl att oavsett om det sitter sensor fram eller ej så är nog fronten lätt att råka skrapa undertill, t ex. vid parkering mot trottoarskanter osv.
Tror det sitter en sensor för den adaptiva farthållaren i fronten mot plasten på Charger -11, är dock inte riktigt hundra eftersom jag inte har någon servicemanual =/ Men ha i åtanke om/när du demonterar fronten att det kanske sitter något där.
Men det kanske går att komma åt fronten på insidan om man enbart demonterar grillen?
- SandmanNet
- SUV
Parkeringssensor Dodge Charger
Yes, 2012:an från SCC 
Men ja, det är lite så jag tänkt. Att det var ett schysst kit till ett bra pris som såg ut att vara lätt att montera.
Kanske borde beställa det och sen lista ut resten i efterhand
Men ja, det är lite så jag tänkt. Att det var ett schysst kit till ett bra pris som såg ut att vara lätt att montera.
Kanske borde beställa det och sen lista ut resten i efterhand

Kanske går att övertala bilfirman om fri montering vid köp av en sådan ny/dyr bil?
- SandmanNet
- SUV
Det hade dom inte, och bilen är nu redan levererad. Men en firma som annars monterar mobilkit och iphone-hållare borde ju kunna hjälpa. Kanske helt enkelt borde beställa det där kittetAvenger skrev:
Kanske går att övertala bilfirman om fri montering vid köp av en sådan ny/dyr bil?Dom kan nog bilarna utan och innan och kanske till och med har erfarenhet av just det kitet =)

Jag har sökt igenom Internet och kan inte hitta ett sådant liknande KIT någonstans, dom har ju patent på grejerna så det verkar vara bra
Vill se bilder på pärlan!
- SandmanNet
- SUV
- SandmanNet
- SUV
Nu har jag beställt den här sensorn, får se om Lies i Västerås kan montera den. Ska in med bilen dit nästa torsdag för montering av iPhone-hållare

Den där såg riktigt intressant ut - klart sugen på att köpa ett front+rear kit till min 2006a!
Måste dock få klart allt för reggning, tråkigt att huset tar all tid just nu...
Måste dock få klart allt för reggning, tråkigt att huset tar all tid just nu...
- SandmanNet
- SUV
Det blir nog galant, det företaget verkar perfekt för monteringen, iaf vad man läst på deras hemsida
Ska bli spännande att höra hur det funkar!
Hittade en med motsvarande teknik för en billig peng på amazon.com, men den hade inte fått så bra kritik - antagligen måste man upp lite i prisklass för att det skall funka vettigt.
Hittade en med motsvarande teknik för en billig peng på amazon.com, men den hade inte fått så bra kritik - antagligen måste man upp lite i prisklass för att det skall funka vettigt.
- SandmanNet
- SUV
Yes, har bokat tid nu för montering. Ska rapportera när det är fixatMalu skrev:Ska bli spännande att höra hur det funkar!

Det där verkar ju som ett klart intressant kit så det ska bli intressant att läsa vad du tycker om det när det är på plats.
Enl beskrivningen så ska den fungera även med dragkrok då den känner av om man närmar sig ett objekt. Då borde den fungera även med frontbåge för det blir ju samma sak att den sitter på fix position framför sensorn. Min backsensor på Chevan fungerar nämligen inte och det skulle ju kunna vara ett bra alternativ att ersätta med en sådan här fram och bak.
Enl beskrivningen så ska den fungera även med dragkrok då den känner av om man närmar sig ett objekt. Då borde den fungera även med frontbåge för det blir ju samma sak att den sitter på fix position framför sensorn. Min backsensor på Chevan fungerar nämligen inte och det skulle ju kunna vara ett bra alternativ att ersätta med en sådan här fram och bak.
Hej
Att ta bort fronten på Charger 2011 var mycket enkelt - 15-20 min när man gjort det några gånger.
Gjorde det när jag byggde om inför Reg besiktningen.
* Några plastnitar uppifrån
* 8 små skruvar på undersidan av fronten
* 2 bultar (en i vardera hjulhus) under innerskärmen
O´la bara att haka av hela fronten som är gjord i plast.
Har du Adaptiv farthållare så sticker radarn ut i fronten men den sitter kvar på bilen.
Däremot så måste man koppla loss kabeln till dimljusen
Här en länk för demontering på äldre 2010 och tidigare - men det är nästan lika.
http://www.chargerforumz.com/showthread.php?t=26372" onclick="window.open(this.href);return false;
Lycka till med montaget av sensorerna
PS.
Intressant pryl det där.
Men den här är minst lika intressant då kan du få kamera fram och koppla bort spärren för visning av DVD när du kör.
http://www.coastaletech.com/LOCKPICKC8.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Att ta bort fronten på Charger 2011 var mycket enkelt - 15-20 min när man gjort det några gånger.
Gjorde det när jag byggde om inför Reg besiktningen.
* Några plastnitar uppifrån
* 8 små skruvar på undersidan av fronten
* 2 bultar (en i vardera hjulhus) under innerskärmen
O´la bara att haka av hela fronten som är gjord i plast.
Har du Adaptiv farthållare så sticker radarn ut i fronten men den sitter kvar på bilen.
Däremot så måste man koppla loss kabeln till dimljusen
Här en länk för demontering på äldre 2010 och tidigare - men det är nästan lika.
http://www.chargerforumz.com/showthread.php?t=26372" onclick="window.open(this.href);return false;
Lycka till med montaget av sensorerna
PS.
Intressant pryl det där.
Men den här är minst lika intressant då kan du få kamera fram och koppla bort spärren för visning av DVD när du kör.
http://www.coastaletech.com/LOCKPICKC8.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Nöjd och glad ägare av Dodge Charger R/T AWD 2011
Men vår Jaguar S-type 2000 är inte så tokig den heller
Men vår Jaguar S-type 2000 är inte så tokig den heller