Tändproblem på bilen Voyager 3.3 -04
Sv: Tändproblem på bilen Voyager 3.3 -04
Dom packningarna son sitter i plenum. Dom sex lösa nästan rektangulära:-).
Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Annons
Jag hoppas o ringarna sitter på spridaren eller iaf följer med. Vore ju konstigt annars.
Voyager V6 -04
Re: Tändproblem på bilen Voyager 3.3 -04
Här fanns nya för 100:- inkl. frakten:
http://www.ebay.com/itm/Fuel-Injection- ... e7&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Men om du behöver dem snabbt (innan spridaren kommer) så borde nog Hansen racing kunna ordna även om det inte fanns med på hemsidan (jag har inte kikat där)
Om du ringer till exempelvis Mekonomen eller likvärdig reservdelsshop så tar dom kontakt med Hansen åt dig 
http://www.ebay.com/itm/Fuel-Injection- ... e7&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Men om du behöver dem snabbt (innan spridaren kommer) så borde nog Hansen racing kunna ordna även om det inte fanns med på hemsidan (jag har inte kikat där)
Dom har kontakt med Hansen där jag beställde men sa dom inte kunde göra något. Provar en annan firma iaf. Tusen tack för länken. Lyckades inte hitta nån som skickade till Sverige.
I värsta fall får jag byta dom senare. Måste ha bilen nästa torsdag. Så hoppas att spridaren kommer på onsdag:-S
I värsta fall får jag byta dom senare. Måste ha bilen nästa torsdag. Så hoppas att spridaren kommer på onsdag:-S
Voyager V6 -04
Jag tror dock inte du behöver byta dem alls, tror att dom klarar sig rätt bra då det är gummipackninga rsom dessutom inte har någon kontakt med olja eller "extrem värme"
Lika gott när det ändå är öppet. Är dom fina och de nya inte kommit så lägger jag dom på hyllan tills när dom behövs. Kostar ju så lite så va tusan
Voyager V6 -04
Är det någon som vet hur många volt spridaren ska få?
Bilen går inte rent nu heller.
Vid felsök med en grej som ser om tänd kablarna fungerar händer följande.
Alla cylindrar tänder fint utan 6e cylindern. Med tändkabeln på plats fick vi inget utslag tog vi bort den fick vi utslag. Stiftet har gnista.
Någon som vart med om liknande.
Bilen går inte rent nu heller.
Vid felsök med en grej som ser om tänd kablarna fungerar händer följande.
Alla cylindrar tänder fint utan 6e cylindern. Med tändkabeln på plats fick vi inget utslag tog vi bort den fick vi utslag. Stiftet har gnista.
Någon som vart med om liknande.
Voyager V6 -04
Har du bytt spridare nu eller hur menar du? =) Dom går på 12-volt.
Den e bytt. Men funkar inte
Voyager V6 -04
Fungerar spridaren inte eller menar du att den fortfarande går dåligt/misständer på 6:an? =/
Hur har ni kontrollerat tändkabeln som du nämnde innan? Vad för instrument? Skiljer mätningen från de andra tändkablarna till 1, 2, 3, 4..?
Hur har ni kontrollerat tändkabeln som du nämnde innan? Vad för instrument? Skiljer mätningen från de andra tändkablarna till 1, 2, 3, 4..?
En sak från biltema. Ser ut som en pistol och man sätter en klämma runt tändkabeln.
Sen blinkar en lampa om det tänder i kabeln
Sen blinkar en lampa om det tänder i kabeln
Voyager V6 -04
Så instrumentet beskrev alltså att tändspolen är defekt till 6:ans cyl. ? =( Det finns tre separata spolar till de sex cylindrarna.
Jo. Alltså det var riktigt skumt. När allt var kopplat så blev det som sagt inget utslag, men när vi tog av tändhatten så blinka den här "pistolen" som den skulle.
3 spolar. Tror du det kan vara någon av dessa?
När jag undrade om volten så tänkte jag på hur många volt som skickas till spridaren för öppning/stängning. Så att jag kan mäta om den får rätt spänning
3 spolar. Tror du det kan vara någon av dessa?
När jag undrade om volten så tänkte jag på hur många volt som skickas till spridaren för öppning/stängning. Så att jag kan mäta om den får rätt spänning
Voyager V6 -04
Som jag nu tror jag förstår så ligger felet någonstans från styrboxen till spridaren.
Appropå spridaren måste den programmeras in i styrboxen eller ska det bara funka?
Efter att jag fick i den nya spridaren så kom P0206 upp direkt vid start. Alltså koden för spridare som står öppen.
Sådär jäkla kul. Semestern börjar överallt och jag måste ha bilen om två veckor.
Blir bröllop på annan ort
så skiten måste ju bara sparkas igång snart.
Hade bilen en snabbis på verkstad och dom mätte lite men blev inte klokare på det.
Var även där han kollade tändkablarna.
Vette tusan var ag ska fortsätta nu om inte fixa en ny styrbox och kablage
Appropå spridaren måste den programmeras in i styrboxen eller ska det bara funka?
Efter att jag fick i den nya spridaren så kom P0206 upp direkt vid start. Alltså koden för spridare som står öppen.
Sådär jäkla kul. Semestern börjar överallt och jag måste ha bilen om två veckor.
Blir bröllop på annan ort
Hade bilen en snabbis på verkstad och dom mätte lite men blev inte klokare på det.
Var även där han kollade tändkablarna.
Vette tusan var ag ska fortsätta nu om inte fixa en ny styrbox och kablage
Voyager V6 -04
Spridaren ska fungera utan inlärning.
Den ska få 12 volt från PCM:en.
Har ni mätt kontaktstiften i spridarkontakten och se om ni får utslag på både jord och PCM-kabeln?
Bytte du rätt spridare för cyl. 6? =D
Den ska få 12 volt från PCM:en.
Har ni mätt kontaktstiften i spridarkontakten och se om ni får utslag på både jord och PCM-kabeln?
Bytte du rätt spridare för cyl. 6? =D